حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
320 بازديد

اجازه ورود به بورس: مهمترین حمایت دولت از شستا

اجازه ورود به بورس: مهمترین حمایت دولت از شستا
عضو هیات مدیره شستا و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین گفت: مهمترین حمایت دولت از شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی(شستا)، اجازه ورود آن به بورس بود.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایرنا، غلامرضا سلیمانی روز شنبه در یک نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در کارخانه فرآورده‌های نسوز ایران در مبارک اصفهان که از زیر مجموعه‌های هُلدینگ صدر تامین شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی(شستا) محسوب می‌شود، افزود: ۸۰ درصد از فعالیت این شرکت بنگاه‌داری‌ در عرصه تولید صنعتی است و ما به تولید کیفی توجه ویژه داریم و از نظر حمایتی، همین که دولت و شورای عالی بورس به شستا اجازه ورود به بورس را داد، این نخستین حمایت از مجموعه ما محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم، شیوع ویروس کرونا و با وجود مرزهای بسته کشور، شرکت‌های این مجموعه با ظرفیت کامل خود فعالیت می‌کنند.

سلیمانی به تشکیل کارگروه‌های نوآوری و فناوری در زیر مجموعه‌های این شرکت و تشکیل شتاب‌دهنده شستا که نیازهای شرکت‌های زیر مجموعه را به پنج هزار شرکت دانش‌بنیان سطح کشور منتقل می‌کند و از ایده های آنها بهره می‌برد، اشاره کرد و گفت: وجود ارتباطات و تفاهمنامه‌های زیرمجموعه‌های شستا با دانشگاه‌های مرجع استان‌ها زمینه‌ساز حرکت بسوی فناوری‌های نسل سه و چهار است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین خاطرنشان کرد: شستا دارای ۶ هُلدینگ تخصصی است و حوزه صنایع معدنی شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی(شستا) موسوم به "صدر تامین" دارای ۱۴ شرکت مدیریتی است که بدون احتساب ذوب‌آهن اصفهان، این شرکت‌ها دارای میانگین رشد ۶ درصدی بوده‌اند.

به گفته وی، شرکت‌های مس باهنر ۲۷ درصد، فرآورده‌های نسوز ایران ۲۶ درصد، کاشی سعدی۱۷ درصد، پشم شیشه ایران ۱۰ درصد و  و زغال سنگ طبس ۸ درصد رشد درآمد در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۹۹ نسبت به ۱۰ ماهه نخست ۹۸ داشته‌اند.

وی در باره شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: تولیدات این شرکت برای صنایع فولاد و سیمان بسیار اساسی و راهبردیست و از خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

عضو هیات مدیره شستا  با اشاره به تلاش ۲۰ هزار کارگر در مجموعه هُلدینگ آن گفت: در مدت ۱۰ ماه، میانگین رشد تولید هُلدینگ ۶ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته بوده و برخی از  شرکت‌ها با ظرفیت ۱۰۰ درصد خود کار می‌کنند و چند شرکت نیز با افزایش بهره‌وری، رقم ۲۷ درصدی در تولید داشته‌اند که این امر گامی در راه تحقق شعار جهش تولید است.

وی بیان داشت: فروش ما غیر از ذوب‌آهن اصفهان، سال گذشته با رشد ۹۰ درصدی به ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان رسید که نشان می‌دهد تولید کیفی و بازار مناسبی را در اختیار داریم.

سلیمانی اضافه کرد: فروش ذوب‌آهن اصفهان نیز امسال با ۷۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین افزود: سود ۹ ماهه امسال شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین یکهزار و ۷۲۰ میلیارد تومان بوده که رشد ۱۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ داشته است.

وی به بهره‌برداری از طرح‌های معدن طلای خاش در استان سیستان و بلوچستان و زغال سنگ بیرجند در خراسان جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: هر کدام از این طرح‌ها زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پایدار در آن استان‌ها خواهد بود.

سلیمانی افزود: در استان کمتر توسعه یافته سیستان بلوچستان پنج سال است که برنامه اکتشاف طلا را پیگیری می‌کنیم که مجوز برداشت یکی از ذخایر بزرگ کشور را با ۷۳ میلیون تُن را دریافت کرده‌ایم که مرحله اول آن، احداث کارخانه است لذا با سرمایه‌گذاری در این معدن، امکان اشتغال و امنیت را در منطقه ایجاد می‌کنیم.

وی اظهار داشت: زغال‌سنگ طبس نیز ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را در این استان صاحب شغل خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران نیز در این نشست خبری گفت: اگر در جهت افزایش تولید حرکت کنیم، بزرگترین خدمت را به مردم و کشور انجام داده‌ایم زیرا هم منافع ملی را در نظر گرفته‌ایم و هم با تقویت اقتصاد در جهت بهبود شرایط اقتصادی کارگران، مردم و کشور حرکت کرده‌ایم.

علی تدیُن افزود: با ایجاد اشتغال، بخشی از مشکلات کشور بخصوص مردم منطقه را کاهش داده و برای جوانان این مرز و بوم ایجاد امید و بهروزی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم این اشتغال پایدار باشد باید الزامات اقتصادی و فنی آن را هم بدرستی در نظر بگیریم تا شعل‌های ایجاد شده، پایدار شود که به جد دنبال این مهم هستیم.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران با اشاره به راه‌اندازی کوره ۶ واگنی این شرکت در سال جاری، افزایش ظرفیت عملیاتی تولید پس از اجرای آن را از دستاوردهای مرکز تحت مدیریتش در سال جهش تولید برشمرد و به بازسازی دستگاه پرس یکهزار و۶۰۰ تُنی این شرکت و پیشرفت چشمگیر طرح‌های توسعه فرآوری مواد اولیه نسوز جمبزه و طرح توسعه مواد اولیه دولومیتی نهاوند نیز اشاره کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا)، شرکت هُلدینگ سرمایه‌گذاری متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند.

شستا در سال ۱۳۶۵ در قالب یک شرکت سهامی خاص، با سرمایه اولیه ۲ میلیارد تومان، از دارایی‌های سازمان تأمین اجتماعی تأسیس شد.

بر اساس آمار، شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی ۱۸۵ شرکت را در کشور در اختیار خود دارد که ۲ شرکت ذوب‌آهن و فرآورده‌های نسوز ایران در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

شهرستان مبارکه در ۵۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

منبع: ایرنا

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند