حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
3.0
452 بازديد

بررسی راهکارهای عملیاتی شدن شعار جهش تولید در بخش صنعت، معدن و تجارت فارس

بررسی راهکارهای عملیاتی شدن شعار جهش تولید در بخش صنعت، معدن و تجارت فارس
راهکارهای تحقق و عملیاتی شدن شعار جهش تولید در حوزه صنعت، معدن و تجارت در نشستی یا حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس و جمعی از فعالان اقتصادی و روسای تشکل های بخش خصوصی بررسی شد.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست سه ساعته با ارایه گزارشی گفت: نشست هم اندیشی بخش خصوصی، دولتی و قانون گذاری نوید بخش رشد و بالندگی  بخش اقتصادی استان فارس است.
حمیدرضا ایزدی افزود: ضرورت تعامل،  همکاری، همراهی و هم‌افزایی همه مجموعه‌ها و دستگاه‌ها در بخش خصوصی و دولتی در سطح ملی و استانی از جمله راهکارهای عملیاتی شدن شعار سال در صنعت و تولید است.
وی ادامه داد:طرح‌های اکتشافی و معدنی مهمی چون مطالعات اکتشافی در پهنه شمال و شمال شرق استان با وسعت  ۱۷ هزار کیلومتر مربع و اعتبار  ۹۹ میلیارد ریال (پی‌جویی، اکتشاف و ژئوفیزیک)، پهنه اکتشاف دولومیت در شهرستان‌های لامرد، مهر ، لار، خنج، اوز، گراش، کازرون، فراشبند و فیروزآباد ، با وسعت  ۲۸ هزار کیلومتر مربع، مطالعات اکتشافی در شهرستان‌های رستم و ممسنی، مطالعات اکتشافی در نزدیکی مرکز استان برای ساماندهی و جابه‌جایی معادن شن و ماسه واقع در حریم شهر شیراز، طرح تولید سدیم سیانید  با سرمایه ثابت  ۵۰۰۰ میلیارد  ریال، طرح تولیدpccاز سنگ  آهک  در شهرستان داراب با میزان  ۲ هزار میلیارد ریال از سال   ۹۸ تاکنون در دست مطالعه یا اجرا است که می‌تواند تاثیرات اقتصادی مطلوبی در پی داشته باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس همچنین در خصوص تولید ناخالص بخش معدن استان گفت: در بررسی‌های آماری صرفاً ارزش کالاهای معدنی خام و فرآوری نشده بخش معدن استان را به عنوان GDP بخش معدن در کل اقتصاد استان منظور می کنند که خاص استان فارس هم نیست و این رویه در کل کشور انجام می شود در حالیکه ارزش کالاهای مربوط به بخش صنایع معدنی در تولید ناخالص استان بسیار بیشتر از سهم یک درصدی اعلامی است.
ایزدی افزود: به طور کلی بخش معدن و صنایع معدنی و ارزش تولیدات این بخش چه در سطح کشور و چه در سطح استان رقم قابل توجه و تاثیرگذاری است.
وی ادامه داد: تنها مجتمع ذوب آهن پاسارگاد رقمی معادل  ۲۷۰  میلیون دلار صادرات غیرنفتی شمش فولاد داشته است که این رقم به تنهایی بیانگر نقش  ۵۰۰۰  میلیارد تومانی این واحد نسبت به کل ارزش تولید ناخالص استان است.

در این مطلب به مقطع زمانی صادرات یاد شده اشاره نشده است.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس گفت: استان فارس دارای  ۶۱ شهرک صنعتی فعال و ۶ منطقه ویژه  اقتصادی است که  در تامین زیر ساخت‌ها  در نواحی و شهرک‌های صنعتی برخی شهرستان‌ها مشکلاتی است که حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را  برای توسعه  فعالیت‌های اقتصادی و جهش تولید می طلبد.
ایزدی در خصوص نقش موثر بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی بیان کرد: اعتماد به بخش خصوصی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی راهگشاست، سیاست‌ها و اولویت برنامه کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس حمایت و تعامل بیش از پیش با صاحب نظران،  دانشگاهیان و فعالان اقتصادی در استان است.
وی ادامه داد: در استان فارس  از نظر تعداد ۳۸ درصد معادن شن وماسه، سه درصد آهن،  یک درصد کرومیت، پنج  درصد سایر فلزات  و مابقی  سنگ تزئینی، سنگ نمک، آهک و ... است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: میزان حقوق دولتی  وصولی معادن استان فارس  در  ۴ ماهه ابتدایی سال‌جاری به میزان  ۱۶۶.۵۰  میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۵۰  درصد رشد داشته است.
ایزدی همچنین به ظرفیت بالای  استان فارس در استخراج خاک نسوز و صنعتی در تامین خوراک کارخانه های تولید کاشی و سرامیک کشور اشاره کرد.
وی در ادامه ارتباط بیشتر و بهتر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخل استان، تفویض اختیار  صدور جواز تاسیس صنعتی به خانه صنعت، معدن و تجارت استان،  عارضه یابی صنایع، ساماندهی صادرات و ایجاد پایگاه‌ها و کنسرسیوم‌های صادراتی، افزایش بهره‌وری، تکمیل ظرفیت‌ها، ،تعریف پروژه‌های جدید مورد نیاز استان، توجه جدی به طرح‌های دانش بنیان، پرداختن به تحقیقات و پژوهش‌ها چ، حفظ اشتغال، افزایش بهره‌وری و حمایت از تولید را از مهمترین فعالیت‌های بخش های مختلف برای حمایت از تولید و جهش تولید عنوان کرد.
جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر لزوم احداث و فراهم نمودن  شرایط مناسب سرمایه گذاری های لازم  در ایجاد شهرک‌های تخصصی  تاکید کرد و گفت : از ظرفیت وزارت خانه‌ها در توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان بهره خواهیم برد.
وی افزود : آب نباید  به  عنوان  یک عامل محدودکننده  در توسعه شهرک صنعتی شیراز  و منطقه ویژه اقتصادی مطرح باشد و ضرورت دارد  تا متولیان  ذی ربط از منابع تصفیه خانه فاز  اول و دوم  شیراز  در رفع محدودیت  آب، بهره برداری لازم را داشته باشند.
وی با تاکید بر ضرورت  استفاده  از شرکت‌های  دانش بنیان و لزوم فراهم نمودن زیر ساخت‌های لازم  در توسعه فعالیت‌های  اقتصادی و دانش بنیان و استفاده از دانش فنی و تخصص نخبگان استان افزود : در راستای فعالیت‌های اقتصادی  و توسعه‌ی فضای کسب و کار با دعوت از سرمایه‌گذاران  فضای اقتصادی استان  را در مسیر تحقق جهش تولید تغییر دهیم.
قادری درخصوص جذب سرمایه‌گذاری در استان و توسعه زیر ساخت‌ها باید موضوع هماهنگی دستگاه های اجرایی استان، رفع مشکل خط تلفن شهرک صنعتی از طریق وزارت ارتباطات، بهره مندی از ظرفیت سازمان‌هایی نظیر ایدرو و ایمیدرو در توسعه  صنایع و معادن و صنایع معدنی و استفاده از ظرفیت بازار بورس و ... در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی استان دنبال شود.
در این نشست فعالان بخش خصوصی و روسای تشکل‌های اقتصادی استان دغدغه ها ، مسایل و مشکلات  را مطرح و خواستار اتخاد تصمیمات و راهکارهای کلان استانی و ملی شدند. 

منبع: ایرنا

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند