حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.5
456 بازديد

سرمایه گذاری شرکت های بزرگ صنعتی در روستاهای محروم کشور

سرمایه گذاری شرکت های بزرگ صنعتی در روستاهای محروم کشور
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از طرح‌های در دست بررسی وزارت صمت، سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی در روستاها و مناطق محروم کشور است.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری مهر، سعید زرندی، عصر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: به رغم همه مشکلاتی که در سالهای گذشته به ویژه از سال ۹۷ به بعد متناسب با شرایطی که برای کشور به وجود آمد، حوزه صنعت و معدن توانست کشور را روسفید کند و اگر این توان که در کشور شکل گرفته وجود نداشت، حتماً بسیاری از آرزوهای دشمنان کشور محقق می شد.

وی افزود: حوزه صنعت، معدن و تجارت ایران گرچه که در حوزه بازار با مشکلات جدی مواجه شد اما با کمک این بخش توانستیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

زرندی با بیان اینکه در پایان سال گذشته و در شش ماه اول امسال، رشد صنعتی کشور مثبت شد، عنوان کرد: از برنامه های وزارتخانه احصا ظرفیت های خالی تولید است به این معنی که به بهره برداری‌های جدید، واحدهایی که سالها راکد مانده اند را تقویت می کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه یک‌هزار و ۳۲۲ واحد تولیدی که به نوعی در چرخه اقتصاد راکد و تعطیل شده بودند، فعال شدند و چرخ تولید در این واحدها رونق گرفت.

معاون وزیر صمت ادامه داد: باور داریم که اقتصاد ایران در همین شرایط هم ظرفیت های خالی بسیاری دارد که می توان از این ظرفیت های خالی استفاده بهینه کرد اما باید شرکت‌های دانش بنیان به کارخانه‌ها وصل شوند و این یک فرصت ویژه است.

وی از رشد تولیدات کشور در سال جاری خبر داد و گفت: تولیدات کشور در ۱۰ ماهه اخیر رشد داشته اما بسیاری از شاخص های ما در دهه ۹۰ با مشکلاتی مواجه بود که متاثر از تحریم‌ها، هزینه های تورمی به کشور تحمیل کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه راه رسیدن به یک مدل توسعه، توسعه صنعتی است که این از مسیر تولید مبتنی بر دانش میسر می شود، افزود: شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی در روستاهای و شهرستان‌های محروم ایجاد می شود که برای تقویت روستاها و رونق تولید، سرمایه گذاران به این سمت سوق دادیم.

زرندی تعداد کارخانه کاشی در استان یزد را ۸۶ واحد بیان کرد و گفت: این واحدهای تولیدی تجهیزات و ماشین آلات خود را از کشورهای دیگر تامین می کنند که باید در راستای خود اتکایی در این زمینه تلاش کنند.

وی افزود: حداقل این اتفاق باید در دو صنعت پایه استان یزد یعنی کاشی و سرامیک و نساجی رخ دهد که در این زمینه مدلی به سرمایه گذاران و صنعتگران ارائه خواهیم داد.

منبع: مهر

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند