حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.0
975 بازديد

برنامه های ترکیه برای افزایش صادرات سیمان

برنامه های ترکیه برای افزایش صادرات سیمان

در نشست مطبوعاتی انجمن تولیدکنندگان و کارفرمایان سیمان ترکیه که در هفته گذشته با موضوع ”  توسعه صنعت سیمان ترکیه و توصیه های استراتژیک” برگزار گردید بر لزوم تمرکز در حوزه صادرات تاکید شد.

اوزدمیر، رئیس TÇMB گفت: که بخش سیمان ترکیه در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۱ میلیون تن کلینکر و ۷۵ میلیون تن سیمان را در ۷۴ کارخانه که شامل ۵۵ خط کامل و ۱۹ خط خردایش است تولید کرده است.

وی افزود: براساس اطلاعات ۲۰۱۸، بخش سیمان ترکیه،  با ۷۶ درصد سرمایه داخلی و ۲۴ درصد سرمایه خارجی مشغول فعالیت است، که از نظر میزان تولید در اروپا در رتبه نخست و در جهان به عنوان چهارمین تولید کننده با ۶۱۴ میلیون دلار درآمد صادراتی قرار گرفت.

اوزدمیر در خصوص رشد صادرات سیمان و کلینکر نیز گفت: در شش ماه نخست سال، صادرات سیمان با ۳۸ درصد افزایش به ۵.۳ میلیون تن  و صادرات کلینکر با ۱۱۶ درصد افزایش  به ۶ میلیون تن رسیده است و از نظر ارزش دلاری صادرات کل  ۴۶ درصد افزایش یافته و ۴۴۴ میلیون دلار را ثبت کرده است.

وی معتقد است که صنعت سیمان ترکیه نیاز به تمرکز بیشتر بر صادرات و نه مصارف محلی دارد. 

نگاهی به آمار و ارقام صادرات سیمان ترکیه و همچنین سهم ۲۴ درصدی خارجی در سیمان این کشور میتواند گویای این مطلب باشد که نفوذ سیمان ترکیه در بازارهای منطقه ای از جمله عراق هم میتواند افزایش داشته باشد و از طرف دیگر شرایط صادراتی سیمان ایران به عراق و یا حتی سوریه را همچنان تحت تاثیر قرار دهد.

بررسی ها حکایت از آن دارد که در جلسه هفته گذشته کابینه عراق نیز بر دو موضوع اساسی تاکید شده که یکی از آنها ارائه پیشنهاداتی در خصوص حمایت بیشتر از توسعه صنعت سیمان داخلی عراق و دیگری تامین منابع مالی مورد نیاز برای توسعه زیر ساخت های تامین برق در این کشور است که خبر از برنامه های توسعه ای دراز مدت در عراق می دهد و میتواند فرصتی برای استفاده از توان مهندسی و تولید مشارکتی با شرکت های سیمان ایران نیز به شمار رود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند