حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
769 بازديد

تاثیر کاهش صادرات پتروشیمی بر بازار ارز

تاثیر کاهش صادرات پتروشیمی بر بازار ارز

با وجودی که در نیمه اول سال 97، بازارهای ارز، طلا، سرمایه و ... در ایران روند صعودی بی سابقه ای داشتند؛ اما با آغاز فصل پاییز، این بازارها تغییر جهت دادند و دچار نزول شدند. پیرو این تغییرات، عده اندکی سود نمودند و سایر سرمایه گذاران، دچار زیان شدند. بازار ارز در مدت زمان کوتاهی بیشتر از 40 درصد ارزش خود را از دست داد و سقوط قیمت ارز صاحبان کسب و کارها را از دلال‌های ارز و سکه گرفته تا فعالین بخش مسکن، متضرر نمود. نوسان نرخ ارز، فقط دامنگیر بازار ارز و طلا نبود و گروهی از سهامداران بازار سرمایه هم متحمل ضررهای بسیاری شدند. نوسان شدید ارز  نتیجه ای جز زیان مردم و تورم سنگین در پی نداشت و تنها دولت بود که به دلیل معاملات ارزی خود از این نوسان بهره برد. 
به گزارش بورس نیوز حال بازار سرمایه این روزها مانند بیماری است که نمی توان به ثبات وضعیتش، دل خوش نمود. اکثر سهم‌ها، دچار افت قیمت محسوسی شده اند و نمی توان پیش بینی نمود که آیا روند نزولی و فرسایشی به اتمام خواهد رسید یا اینکه، کماکان باید منتظر افت بیشتر ارزش بازار باشیم.

سعید نوری مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه‌گذاری ایران‌سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص پیش بینی وضعیت بازار بیان کرد: بازار همچنان بین سبزپوشی و قرمزپوشی سردرگم است، به طوری که یک روز منفی و روز دیگر، مثبت می‌شود. به نظر می‌رسد ابهام در این زمینه همچنان وجود داشته باشد، ولی به سبب نامشخص بودن وضعیت بازار خودرو و مجموعه‌ای از ابهامات، بازار در شرایط ناامنی به سر می‌برد.

نوری گفت: گزارش‌های 9 ماهه عملکرد شرکت‌ها، نسبتا خوب بود و بعد از آن، گزارش‌های مناسب تری هم منتشر شده و پیش‌بینی‌ها در این زمینه مثبت است. انتظار می‌رود وضعیت بازار با ارائه این گزارش‌های بهبود یابد و آرامش تا حدی به بازار سرمایه بازگردد.

وی درباره گزارش‌های گروه پتروشیمی نیز افزود: هم اکنون وضعیت گروه پتروشیمی خوب است ولی در مجموع، صادرات شرکت های پتروشیمی به دلیل شرایط تحریمی در معرض تهدید قرار دارد و کاهش احتمالی صادرات محصولات پتروشیمی، بازار ارز را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند