حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
250 بازديد

تبدیل کارخانه سیمان با یک ظرفیت فرهنگی

تبدیل کارخانه سیمان با یک ظرفیت فرهنگی

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری در منطقه ۲۰ ضمن تشکر از مسئولان شهر برای افتتاح این پروژه ها درباره شهر ری گفت: من تشکر می کنم که این تلاش ها را برای تاریخی ترین منطقه تهران بخشی از این پروژه ها رای بانوان بود. کسانی که کمتر در شهر به سلامت آنها توجه می کنیم این فعالیت ها امیدوارم در نشاط و سلامت جامعه  و بانوان شهرمان موثر باشد. 

وی به یلدا اشاره کرد و گفت: این که بعد از پاییز و برگ ریز درختان و سختی های زمستان آیینی برای پاسداشت روشنایی بهار داریم نشان از فرهنگ قدیم و پرسابقه کشور ماست.

حناچی تصریح کرد: شهر ری ۶ هزار سال تمدن دارد در برج طغرل سه لایه تمدنی دیده می شد. چه اتفاقی افتاده برای ری که در قرن چهارم و قبل از حمله قبل مثل یک کلان شهر بوده است این شرایط ایجاد شده است و از آن تمدن تنها عظیم یک دیواره از حضرت عبدالعظیم یک برج طغرل و یک اثر مرمت شده ساسانی و بخشی از دژ رشکان را داریم. شاید حوادث تاریخی و زمین لرزه های پیاپی باعث از بین رفتن تمدن بوده است. ری همواره در تاریخ سرزمین ما شناخته می شده است و سهم بسیار عمده ای از جاده ابریشم را به خود منتهی می کرده است و به عنوان یک ایستگاه جدی از آن یاد می شود. ما در این منطقه مقبره حضرت عبدالعظیم را داریم برای آنها که حج نمی توانند یک زیارتگاه است و فضیلت های بسیاری برای آن ذکر شده است. گورستان ابن بابوی نشان دهنده قدمت تاثیر ری است و بخشی از تاریخ دوران معاصر را به خود اختصاص می دهد.

وی با بیان این که در فرهنگ ما ری را به عیاری و جوانمردی می شناسند، گفت: برای منطقه ری در شهرداری تهران تلاش مان این است که کارهای ویژه ای داشته باشیم تراکم نفر در هکتار در این منطقه بسیار بالاست و بسیاری از محرومیت ها هم وجود دارد و این باعث شده است که هزینه های بیشتری نسبت به سرانه در این منطقه داشته باشیم. ما تلاش می کنیم حمل و نقل عمومی را در این منطقه گسترش دهیم. ظرفیت های فراوانی در این محدوده وجود دارد و تلاش داریم آنها را فعال کنیم. بخش های مغفول در طرح تفصیلی باید درباره این منطقه اجرا شود. 

حناچی به «کارخانه سیمان ری» اشاره کرد و گفت: ما در ری ظرفیتی داریم که کمتر به آن توجه شده است و می تواند خود به عنوان یک موتور محرک باشد. وقتی کشتارگاه تهران تغییر عملکرد داد و تبدیل به یک مکان فرهنگی شد چقدر در آن محدوده تاثیر گذاشت. ما در ری کارخانه سیمان ری را داریم که با آن ایران را ساختیم. در سال های ۱۳۱۲ به بعد خیلی از خانواده های که الان اینجا هستند اقوامشان در این کارخانه کار کردند. قرار شده است این کارخانه تبدیل به یک ظرفیت فرهنگی شود که انشاءالله با این کار صورت می پذیرد. امیدوارم با حل مشکلات حقوقی بتوانیم این کار را انجام دهیم. 

وی به پسماند و آراد کوه اشاره کرد و گفت: طرح کاپ برای حل مشکل پسماند است. در ابتدای دوره ما حدود ۷ هزار تن به آراد کوه زباله منتقل می شد که این رقم را توانستیم به ۶۳۰۰ برسانیم  ایده آل ما این است که زباله ای به آرادکوه نرود. ما ناچار به بازیافت زباله از منازل هستیم پسماندهایی مانند شیشه چوب و فلز باید از خانه بازیافت شود. ما ناچار به این کار هستیم.

حناچی به تمرکز کشور در تهران اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات ما ناشی از تمرکز است  ۲۵ ناخالص ملی و  ۲۰ درصد جمعیت در کمتر از دو درصد مساحت کشور است این را در شهرسازی و مدیریت شهری تمرکز می گوییم. ما از قزوین تا فیروز کوه تحت تاثیر این تمرکز هستیم و حسن این تمرکز وجود اشتغال در این کشور و عیب این است که با وجود این حجم بالا مشکلات قابل مدیریت نیست. و باید سیاست های عدم تمرکز را در تهران اعمال کنیم در این نگاه بهشت زهرا نباید دیگر توسعه بیابد و به دنبال گورستان های دیگری در تهران باشیم. در انتهای سال وقتی همه برای پاسداشت عزیزانشان به بهشت زهرا می آیند تمامی شریان های منتهی به بهشت زهرا قفل می شود. و این مشکلساز است. بر همین مبنا ما تلاش می کنیم که به تمرکزها دامن نزنیم. 

وی در ادامه بر گسترش میادین میوه و تره بار تاکید کرد و گفت: در این میادین مردم میوه و برخی اقلام مصرفی را می شود. تلاش می کنیم به تمرکز دامن نزنیم. تلاش می کنیم با فعال سازی بیشتر میادین میوه و تره بار در شرایط اقتصادی فعلی کشور از آلام مردم کم کنیم. چرا که در بخش های مرکزی و بالای شهر قیمت ها در میادین میوه و تره بار خیلی پایین تر از است. 

مشخص نیست منشا بوی بد تهران آزاد کوه باشد 

 پیروز حناچی شهردار تهران در ادامه در جمع خبرنگاران درباره پروژهای امروز که افتتاح شد گفت: بخش زیادی از پروژه هایی که امروز افتتاح شد ، برای بانوان بود البته یک خیابان و چند پروژه عمومی دیگر هم افتتاح شد شهر ری یکی از مناطق قدیمی تهران با قدمت بیش از ۶ هزار سال است. تلاش شهرداری این است که خدمات بیشتری به این محدوده داشته باشد. 

وی درباره مترو در شهر ری گفت: ری تا آغاز دوره ما با یک خط مترو به شبکه وصل بود با راه اندازی خط شش این دسترسی به دو خط ارتقا یافته است که هم بار خطوط را کم می کند و انشاءالله با افزایش واگن ها که پیگیر هستیم این فشردگی در ایستگاه ها به حداقل خواهد رسید.

حناچی درباره افتتاح بوستان های مخصوص بانوان و توجه به سلامت شهروندان گفت: آمارها نشان می دهد که در سلامت مردم شهر تهران وضعیت بانوان بحرانی تر است شیوع دیابت چاقی و اضافه وزن باید شرایطی فراهم کنیم که این پارک های بانوان با توجه به شرایط ویژه فرهنگی است. تمام تلاش ما این است که کیفیت زندگی و استانداردهای لازم را در این منطقه که در این دو دهه اخیر روی آن سرمایه گذاری شده است را فراهم کنیم. 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به آلودگی هوا چرا امروز را برای افتتاح پروژه انتخاب کرده اید گفت: این برنامه ها از قبل پیش بینی شده بود برای امر خوب هیچ وقت دیر نیست. 

شهردار تهران در باره این که برای اختصاص بودجه از محل افزایش قیمت بنزین چه وعده ای به مردم می دهید گفت: در این زمینه نمی توانم وعده دهم چون اختیار ندارم اما امیدوارم یا از محل کاهش مصرف بنزین یا درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین مبلغی به توسعه حمل و نقل اختصاص یابد. با پیگیری ها در زمینه اتوبوس و واگن به نتایجی برسیم.

وی درباره بوی بد تهران و وضعیت آرادکوه گفت: منشا معلوم نیست که آراد کوه باشد اما به هر حال این کانون آلوده است . تصفیه خانه شیرابه را فعال کرده ایم ۴۰ درصد تصفیه می شود به هر حال مشکلی که ۵۰ سال ساخته شده را نمی توان یک شبه حل کرد. ایده آل ما ۳۰ درصد بازیافت ۳۰ درصد تبدیل به انرژی ۳۰ درصد دفن . هدف ما رسیدن به حداقل دفن است که هدف طرح کاپ است. 

حناچی درباره معضل حاشیه نشینی گفت: حاشیه نشینی از عارضه های کلان شهرهاست نباید به آن دامن زد یعنی سیاست هایی که بین فقر و غنا شکاف ایجاد می کند باعث توسعه حاشیه نشینی می شود. نباید به این شکاف دامن بزنیم بعد اقدامات التیام بخش را در دستور قرار دهیم. 

وی درباره این که آیا موافق انتزاع شهر ری از تهران هستید گفت: در حوزه کلان شهرها مدیریت یکپارجه یک اصل است همه کلان شهرها به این سو حرکت می کنند.  هر نوع افتراق در این زمینه مثل سم است باید تلاش کنیم این یکپارپکی در حوزه نفوذ کلانشهرها دنبال کنیم.

صبح امروز ۴۰ پروژه شهری در زمینه ارتقا سرانه های فرهنگی، ورزشی، خدماتی، عمرانی و ترافیکی  با حضور شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهری به بهره برداری رسید.

۴۰ پروژه بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس شهری به بهره برداری رسید

۴۰ پروژه بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس شهری از قبیل احداث بوستان و فضای سبز، فضاهای ورزشی، تعریض معابر و اقدامات ترافیکی، پیاده رو سازی، احداث پل های عابر پیاده، پروژه های زیرساختی مسیل ها، زیباسازی شهری، پروژه های مشارکتی و ... با هزینه ای بیش از ۶۳ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسید.   

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ پروژه فرا منطقه ای پایانه و پارک سوار جوانمرد قصاب را یکی از طرح های مهم برای این منطقه دانست و عنوان کرد: این پروژه با مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع به عنوان بزرگترین پایانه پهنه جنوب شهر تهران به منظور ساماندهی ترافیکی و حمل و نقل عمومی در نزدیکی ایستگاه مترو جوانمرد قصاب در دو بخش پایانه و پارک سوار احداث شده است.  

افشار با اشاره به اینکه ۵ بوستان شاخص در این منطقه افتتاح می شود، تصریح کرد: با احداث و بهره برداری بوستان های بانوان، توسکا، خانواده، مینیاتور و زنبق در مجموع ۲۳ هکتار به سرانه فضای سبز منطقه ۲۰ اضافه شده و سرانه فضای سبز از ۱۶.۹۷ به ۱۷.۵۹ متر مربع افزایش پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه در این برنامه اولین بوستان بانوان در منطقه ۲۰ به بهره برداری می رسد، گفت: در راستای توسعه فضای سبز شهری و بهره مندی بانوان از فضاهای اختصاصی امن و مفرح، بوستان بانوان با امکاناتی نظیر مسیر دوچرخه سوتاری، تجهیزات بدنسازی، آلاچیق و المان های پارکی در اختیار بانوان قرار می گیرد.  

شهردار منطقه ۲۰ از بوستان توسکا با مساحت ۷۹ هزار متر مربع به عنوان یکی از پروژه های ویژه این منطقه نام برد و افزود: بوستان مینیاتور با وسعت ۱۲ هزار متر مربع و بوستان زنبق به وسعت ۴۵۰۰ متر مربع از دیگر پروژه های مهم است. همچنین بوستان تفرجگاهی خانواده با کاربری شهربازی با مساحتی بیش از ۳ هکتار با امکاناتی نظیر وسایل مدرن بازی، آمفی تئاتر، محوطه کارتینگ، کسیر ریل قطار، آبنما، برکه مصنوعی و ... نیاز شهروندان منطقه را مرتفع خواهد کرد.  

افشار به اقدامات انجام شده در راستای اصلاحات ترافیکی معابر و روانسازی عبور و مرور اشاره کرد و گفت: احداث بلوار شهید فدایی در ضلع جنوبی حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، اصلاح گذر در خیابان امام حسین(ع)، تعریض خیابان شهید غیبی، بازگشایی معبر شهید صفر نعیمی در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) اصلاحات هندسی از جمله دسترسی میدان سلمانی به خیابان شهید یوسفی نژاد و بزرگراه شهید آوینی دسترسی به خیابان میثم شمالی و همچنین اجرای دیوار صوتی بزرگراه شهید کریمی را از جمله پروژه های این منطقه با هدف روان سازی معابر و سهولت دسترسی شهروندان انجام شده است.  

وی پروژه مناسب سازی خیابان ایرانیت(خیابان کامل) در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به طول ۷۳۰ متر در راستای اولویت دهی به حمل و نقل انسان محور و توسعه حمل و نقل پاک با طراحی سه مد پیاده، دوچرخه و سواره را از دیگر پروژه های این منطقه در راستای رفاه حال شهروندان اعلاک کرد.  

شهردار منطقه ۲۰ در خصوص پروژه های ترافیکی عنوان کرد: پیاده روهای میدان شهید بروجردی تا شهید قائنات، خیابان فدائیان اسلام، امامزاده عبدالله، شهرک علائین، کریمی شیرازی تا سلمان فارسی در مجموع به متراژ ۵ هزار و ۲۷۵ متر مربع با رویکرد ایمن سازی و مناسب سازی معابر و تسهیل عبور و مرور شهروندان احداث و ترمیم شده است. همچنین ۳ پل عابر پیاده شامل خیابان شهید رجایی مقابل مجتمع طلاب، خیابان شهید رجایی مقابل مجتمع کارون و خیابان دادسرا حد فاصل خطوط ریلی راه آهن تا مجتمع طلاب در مجموع به متراژ ۱۲۲ متر احداث شده است.  

افشار ادامه داد: در راستای هدایت روان آب های سطحی، حفظ ایمنی و ارتقا مسائل محیط زیستی و پیشگیری از آبگرفتگی و بروز سیلاب های احتمالی، احداث کانال های هرنجی، هلال احمر، بازیافت و آزموده اجرا شده است.  

وی به احداث کارتینگ بوستان مادر در زمینی به وسعت ۲۰۰۰ متر مربع اشاره کرد و گفت: با هدف تسریع در انجام پروژه ها و استفاده از توان مشارکتی سرمایه گذاران، پروژه های ایجاد مسیر سبز ری در راستای ایجاد پاتوق اجتماعی شهروندان با متراژ ۵۰۰۰ مترمربع در جال اجرا است.  

شهردار منطقه ۲۰ با تاکید بر توجه به حرمت شهدای گرانقدر و تاثیر معنوی آن ها در شهر و ظهور فرهنگ شهادت و شعائر اسلامی و اخلاقی، تصریح کرد: بنای یادمان شهدای گمنام در بوستان جانبازان برگرفته از معماری اسلامی ایران با پوشش کاشی لعابدار هفت رنگ و با استفاده از طرح های اسلیمی مزین به اسما الهی و آیات قرآنی با هدف تکریم ایثار و دلاورمردی شهدای گرانقدر اجرا شده است.  

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند