حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
181 بازديد

رونق بورس عاملی برای حفظ ارزش پایه پول ملی

رونق بورس عاملی برای حفظ ارزش پایه پول ملی
نماینده مردم بندرانزلی در دور یازدهم مجلس گفت: دولت باید توجه داشته باشد، مردم با یک امیدی در حال سرمایه‌گذاری سرمایه‌های اندک خود در بورس هستند و در صورت سقوط بورس آسیب خواهند دید.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ احمد دنیا مالی نماینده مردم بندرانزلی نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسات بررسی مسایل اقتصادی کشور در صحن علنی و توضیحات مسئولان دولتی گفت: سخنان ما باید براساس واقعیات جامعه باشد اما هنوز به این باور نرسیده‌ایم که در یک شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم.

وی با بیان اینکه فضای جنگ اقتصادی با برخوردهای عادی و رفتارهای بوروکراتیک تناسبی ندارد، تصریح کرد: متاسفانه اکنون به دلیل همین سیاست‌ها شاهد وضعیت نامناسب معیشتی دهک‌های پایین جامعه هستیم و سبد خانوار این دهک‌ها عمدتا تنها کفاف خوراک و مسکن آنها را می‌دهد.

خاصیت متفاوت تورم برای دهک‌های بالا و پایین

دنیا مالی ادامه داد: مسئولان دولتی زمانی که تورم را در کشور 24 درصد پیش‌بینی می‌کنند باید بدانند اثر تورم برای حقوق‌بگیران با دریافتی‌های کم و زیاد متفاوت است و مطمئنا تورم برای دهک‌های پایین اثری بسیار سنگین‌تر دارد.

نماینده مردم بندرانزلی در دور یازدهم مجلس درباره اقدامات و تلاش دولت برای جذب نقدینگی‌های خرد جامعه به سمت بورس هم اظهار کرد: دولت باید توجه داشته باشد، مردم با یک امیدی در حال سرمایه‌گذاری سرمایه‌های اندک خود هستند و در صورت سقوط بورس آسیب خواهند دید بنابراین باید با یک مکانیزمی مطمئن اعتماد مردم بویژه دهک‌های پایین جامعه در زمینه بازار بورس جلب شود.   

مکانیزم درست عرضه سهام شرکت‌ها به صورت بلوک‌های کوچک

وی با اشاره به اینکه رونق بورس در واقع کمک به اقتصاد ملی است، گفت: دولت از طریق عرضه سهام شرکت‌های خود در بازار بورس در حال جبران کسری بودجه و به نوعی حفظ ارزش پایه پولی کشور است. تلاش دولت برای عرضه سهام شرکت‌ها به صورت بلوک‌های کوچک مانند بحث شستا مکانیزم درستی است زیرا با عرضه 10 درصد سهام شستا میان بیش از سه میلیون نفر حدود هشت هزار میلیارد تومان پول جمع‌آوری شد.

دنیا مالی با تاکید براینکه یک سری هدر رفت منابع در کشور مانند ارز 4200 تومانی وجود دارد، افزود: براساس گزارش‌ تفریغ بودجه سال 97 مشخص شد حتی مسئولان اقتصادی هم از سرانجام بخشی از این ارز یارانه‌ای تخصیص داده شده، اطلاع ندارند.

نماینده مردم بندرانزلی در دور یازدهم مجلس تصریح کرد: جلوگیری از هدر رفت منابع از تضعیف پایه پولی جلوگیری می کند، کاهش ارزش ریال برای قشر متوسط و پایین جامعه بیشترین آسیب را در پی دارد. دولت هرچه از روش‌های جلوگیری از سفته بازی در بخش‌هایی مانند ارز، مسکن، طلا و ... استفاده کند بیشتر می‌تواند منابع مردم را به سمت سرمایه‌گذاری مناسب هدایت کند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند