حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.0
209 بازديد

صادرات ۱۳۲ میلیون دلاری از گمرک همدان

صادرات ۱۳۲ میلیون دلاری از گمرک همدان
مدیرکل گمرک استان همدان از صادرات ۱۳۲ میلیون دلاری کالا از گمرکات این استان خبر داد و گفت: در ۱۱ ماه امسال ۵۸۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۲ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

به گزارش کاشی لند به نقل از ایسنا؛ مرتضی نجفی‌مقدم مدیرکل گمرک استان همدان، با بیان اینکه ارزش ریالی کالاهای صادر شده از گمرک استان ۱۴۶۱ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ریالی ۶۰ درصد و از نظر وزنی و ارزش دلاری به ترتیب ۴۶ درصد و ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به کالاهای صادر شده از مبدأ گمرک استان همدان، خاطرنشان کرد: کشمش، میلگرد عاج دار، سیم مسی بدون عایق، فروسیلیس، انواع کلینکر و سیمان خاکستری، انواع چینی آلات بهداشتی، انواع شور و ترشیجات، وازلین بهداشتی و صنعتی، سیمان سفید، لبنیات، سیر و سفال از عمده کالاهای صادراتی استان در ۱۱ ماهه امسال بوده است.

مدیرکل گمرک استان همدان افزود: عراق، ترکیه، افغانستان، چین، پاکستان، روسیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای آسیای میانه، لهستان و هلند کشورهای مقصد صادرات استان همدان بوده است.

وی با اشاره به کاهش صادرات فرش استان، یادآور شد: با توجه به اینکه آمریکا صادرات فرش ایران را ممنوع کرده، میزان صادرات فرش استان همدان نیز نسبت به سال های قبل کاهش داشته البته میزان محدودی به کشورهای دیگر صادر شده و سپس به آمریکا ارسال شده است اما با توجه به اینکه مقصد عمده فرش دستبافت ایران آمریکا بود، میزان صادرات این کالا کاهش داشته است.

نجفی‌مقدم با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی استان خوب بوده است، خاطرنشان کرد: بیشترین صادرات محصولات کشاورزی مربوط به کشمش بوده و بعد از آن مواد صنعتی و معدنی بیشترین صادرات استان را به خود اختصاص داده اند.

واردات بیش از ۲۸ میلیون دلار کالا از گمرکات همدان

وی با اشاره به واردات استان همدان در ۱۱ ماهه امسال، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال افزون بر ۵۲۴۰ تن کالا به ارزش ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ارزش ریالی ۱۲۱ میلیارد تومان از گمرکات استان وارد شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان خاطرنشان کرد: واردات استان همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۱ درصد و از نظر دلاری ۱۵ درصد و از نظر ریالی ۱۶ درصد افزایش داشته که نشان دهنده رونق تولید در استان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه کالاهای مصرفی از گمرک استان ترخیص نشده است، تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی استان مواد اولیه و ماشین آلات بوده و کالای مصرفی از گمرک استان وارد نشده است.

وی افزود: گرانول پروپیلن، کلاف رنگی، کویل آلومینیوم، الکترود گرافیکی کوره، بذر سیب زمینی، پودر قالب گیری، انواع قطعات کوچک خودرو و کوره برای خطوط تولید چینی آلات بهداشتی از جمله کالاهای وارداتی استان همدان در ۱۱ ماهه امسال بوده است.

مدیرکل گمرک استان همدان آلمان، اردن، ترکیه چین، امارات متحده عربی و اوکراین، جمهوری کره جنوبی، هند، سوئد و هلند را کشورهای مبدأ واردات استان دانست.

رسیدگی به ۴۷۸ پرونده قاچاق کالا در گمرکات همدان

وی از تشکیل ۴۷۸ فقره پرونده قاچاق کالا در گمرک استان خبر داد و گفت: ۴۷۸ پرونده قاچاق کالا توسط سازمان های کاشف برای ارزش گذاری و رسیدگی به اسناد مثبته گمرکی به گمرک استان ارجاع و ارزش گذاری و تعیین تعرفه شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان ارزش این پرونده‌ها را ۵۳۸ میلیارد ریال  دانست و افزود: در این رابطه ۵۵۵ نفر متهم شناسایی شده است.

وی با اشاره به عملکرد واحد امانات پستی گمرک همدان در ۱۱ ماهه امسال، خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه امسال واحد امانات پستی گمرک استان ۵۵۲ بسته صادراتی و خروجی به وزن ۳۳۱۴ کیلوگرم را  بررسی کرده که بیشتر به آمریکا و اتحادیه اروپا، کانادا، ترکیه، عراق و افغانستان صادر شده و معمولاً پوشاک و مواد خوراکی است.

مدیرکل گمرک استان همدان ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۹۸ بسته وارداتی توسط واحد امانات پستی گمرک استان همدان بررسی شده که بیشتر از سنگاپور و اتحادیه اروپا وارد شده است.

وی از عملیاتی شدن گمرک نهاوند خبر داد و گفت: گمرک نهاوند به سامانه جامع امور گمرکی در حوزه صادرات متصل شده است که از تمام فعالان تجارت خارجی شهرستان دعوت می کنیم به گمرک این شهرستان مراجعه کنند تا نهاوند را از نظر اقتصادی شکوفا و توسعه دهیم.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند