حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.5
336 بازديد

۸۰ درصد پسماندهای گچی بهار بازیافت می‌شود

۸۰ درصد پسماندهای گچی بهار بازیافت می‌شود

به گزارش کاشی لند به نقل از ایرنا در همدان؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست بهار گفت: پسماندهای گچی واحدهای تولید چینی‌آلات بهداشتی این شهرستان به کارخانه‌های سیمان همدان منتقل و ۸۰ درصد از آن بازیافت می‌شود.

معصومه پارچیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۳۰۰ واحد چینی آلات بهداشتی، سفال و سرامیک در شهرک صنعتی لالجین مستقر هستند که روزانه ۸۰ تن ضایعات و پسماند در این شهرک تولید می کنند.

وی اضافه کرد: فقط ۲۰ درصد از این پسماندها به محل نخاله های ساختمانی منتقل شده و مابقی توسط سرمایه گذار بازیافت قالب های گچی مدیریت می شود.

پارچیان یادآوری کرد: یکی از مشکلات شهرک صنعتی لالجین مدیریت نادرست قالب ها و پسماندهای گچی بود چرا که برخی افراد به صورت غیرمجاز اقدام به تخلیه این پسماندها در حریم رودخانه «قوری چای» یا مسیرها می کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بهار بیان کرد: با تدبیر اداره کل محیط زیست و هماهنگی و همکاری نهادهای مسوول، سرمایه گذاری برای بازیافت قالب های گچی اعلام امادگی کرد و هم اینک پسماندهای گچی به سه کارخانه سیمان اکباتان، هگمتان و سیمان نهاوند منتقل می شود.

پارچیان ادامه داد: البته ۲ واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی همانند روال گذشته با استفاده از پیمانکاران متفرقه پسماندهای گچی را به مکان های ممنوعه منتقل کرده بودند که شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی مدیران این واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی را به پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بهار افزود: روزانه ۴۰ تن زباله شهری در شهر بهار، ۲۵ تن در صالح آباد، ۱۷ تن در لالجین و ۱۰ تن در مهاجران تولید می شود؛ همچنین میزان پسماند پزشکی در بیمارستان آیت الله بهاری به هشت تن و ۷۰۰ کیلوگرم در سال می رسد.

پارچیان اضافه کرد: ۲۸ مطب و مراکز خصوصی در شهرستان بهار فعالیت دارند که میزان پسماند پزشکی آنها در هفته ۲۵ کیلوگرم در شهر بهار، ۱۴ کیلوگرم در لالجین و پنج کیلوگرم در صالح آباد است.

وی ادامه داد: همچنین پسماندهای عمرانی شهر بهار به صورت ماهانه ۱۲۰ تن، صالح آباد ۲۷۰ تن و لالجین ۱۵۰ تن است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند