حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
726 بازديد

بازدید از واحد تولید کاشی در ابرکوه برای بررسی ظرفیت ابرکوه توسط اعضای کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص

بازدید از واحد تولید کاشی در ابرکوه برای بررسی ظرفیت ابرکوه توسط اعضای کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص
 سرپرست فرمانداری ابرکوه گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تعیین تکلیف منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان ضمن بازدید از چند واحد تولیدی، ظرفیت های صنعتی و تولیدی منطقه را بررسی کردند.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ محمدحسین امامی روزشنبه در پایان بازدید اعضای این کمیسیون از ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زمان بازدید را دیروز(جمعه) ذکر کرد و افزود: منطقه ویژه اقتصادی بعد از ۱۲ سال بلاتکیفی، اردیبهشت ماه سال۱۳۹۹ به کمیسیون اقتصادی مجمع ارجاع تا وضعیت آن مشخص شود.

رییس کارگروه اشتغال ابرکوه اظهارکرد: این گروه به سرپرستی حسین دادخواه مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد، یک واحد تولید کاشی و سرامیک و نیز یک کارخانه تولید مواد لبنی به ظرفیت روزانه ۲۰۰ تن که در دست ساخت است، بازدید کردند.

امامی خاطرنشان کرد: دراین بازدید که معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد و جمعی از مدیران استان و مسوولان محلی حضور داشتند، اعضای کمیسیون اقتصادی مجمع یادشده، ظرفیت های صنعتی و تولیدی این شهرستان کمتر توسعه یافته را مورد ارزیابی قرار دادند.

سرپرست فرمانداری ابرکوه تصریح کرد: دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف رفع اختلاف میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و انجام کار کارشناسی وضعیت اقتصادی و ظرفیت صنعتی این شهرستان را بررسی و در صورت نیاز مجوز ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صادر می شود.

امامی خاطرنشان کرد: در صورت موافقت منطقه یادشده در زمینی به مساحت هزار هکتار در مجاورت شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد این شهرستان ایجاد می شود.

امیدواری امام جمعه ابرکوه به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی 

همچنین امام جمعه ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بازدید اعضای کمیسیون اقتصاد مجمع تشخیص مصلحت نظام از وضعیت زیرساخت های اقتصادی شهرستان را نویدی برای توسعه اقتصادی این منطقه در آینده ذکر کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اظهارکرد: ایجاد منطقه یادشده با توجه به موقعیت شهرستان، راه‌های دسترسی و خط آهن در دست ساخت از چند سال قبل در دست بررسی است.

وی ادامه داد: در این مورد شورای نگهبان ضرورت این مهم را برای بسیاری از شهرستان های متقاضی تشخیص نداد، اما  مجمع تشخیص مصلحت این ضرورت را برای بعضی شهرستان‌ها که ویژگی های برتری دارند از جمله ابرکوه لحاظ کرد.

حسینی تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رصد زیرساخت‌ها، تیم ویژه خود را اعزام کرد امید می رود که با کار کارشناسی عملیات اجرایی این منطقه ویژه به زودی ساخته شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه خاطرنشان کرد: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی حوزه های اقتصادی، صنایع دستی، گردشگری، فرهنگی و اجتماعی منطقه توسعه پیدا  کند.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: مردم مطمئن باشند که تا حصول نتیجه موضوع از طریق قانونی پیگیری می‌شود.

چهار منطقه ویژه اقتصادی در میبد، مهریز، بافق و ابرکوه در خانه ملت تصویب شد

همچنین نماینده‌ مردم شهرستان های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی آذرماه سال گذشته به خبرنگار ایرنا گفته بود که  چهار منطقه ویژه اقتصادی در میبد، مهریز، بافق و ابرکوه در خانه ملت تصویب شد.

محمد رضا صباغیان بافقی اظهار کرد: این تصمیم با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله تقاطع ریلی و خطوط جاده‌ای مهم در این مناطق توسط مجلس شورای اسلامی اتخاذ شد.

وی فراهم کردن زمینه راهبردی نوین برای توسعه منطقه به منظور افزایش تولید و صادرات، ارتقای فناوری و بهره گیری، جذب سرمایه‌های خارجی، ایجاد زمینه برای افزایش صادرات و ارایه خدمات برای حضور فعال در بازارهای خارجی  ، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ،پردازش یا ایجاد تغییر در کالا برای تحصیل ارزش افزوده، کم کردن هزینه های تولید و ورود به بازارهای رقابتی جهان  را از اهداف ایجاد منطقه ویژه اقتصادی برشمرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع:  ایرنا

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند