حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.7
296 بازديد

جابجایی ۲۱۷ میلیون دلاری کالاهایی همچون کاشی و سرامیک و سیمان از گمرک ریلی آستارا

جابجایی ۲۱۷ میلیون دلاری کالاهایی همچون کاشی و سرامیک و سیمان از گمرک ریلی آستارا
مدیر کل گمرک آستارا گفت: در سال گذشته ۳۷۵ هزار و ۷۹ تن کالا به ارزش ۲۱۷ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۱۳۷ دلار از گمرک ریلی آستارا واردات، صادرات و ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۴۰ درصدی دارد.

به گزارش کاشی لند به نقل از ایسنا؛ رسول امیدی مدیر کل گمرک آستارا، اظهار کرد: آستارا با گمرکات فعال در سه مرز زمینی، دریایی و ریلی، یکی از تأثیرگذارترین شهرهای اقتصادی در کشور محسوب می شود که نقش بسزایی را در صادرات، واردات و ترانزیت کالا به اقصی نقاط جهان دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۷۵ هزار و ۷۹ تن کالا از طریق گمرک ریلی شهرستان واردات، صادرات و ترانزیت شده است، ادامه داد: ارزش این میزان کالای جابجا شده، ۲۱۷ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۱۳۷ دلار است.

وی اضافه کرد: این میزان کالای جابجا شده، نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷، رشد ۴۰ درصدی دارد که مبین پویایی این منطقه است.

امیدی به تفکیک صادرات، واردات و ترانزیت کالا از این پایانه پرداخت و خاطرنشان کرد: در این مدت در مجموع ۱۲۰ هزار و ۶۸ تن کالا از طریق پایانه مرزی ریلی آستارا با ۲۱۵۸ واگن به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان، اکراین و قزاقستان "صادر" شده است.

وی "ترانزیت" کالا از گمرک ریلی آستارا در سال مذکور را بالغ بر ۲۷ هزار و ۸۵۳ تن با ۸۰۹ واگن اعلام و اضافه کرد: "واردات" کالا از این مرز ۲۲۷ هزار و ۱۵۸ تن کالا به می باشد که با ۳۶۳۲ واگن از کشورهای روسیه و آذربایجان به کشور وارد شده است.

مدیرکل گمرک آستارا عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: چوب، الوار، عدس، گندم و جو از عمده‌ترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا هستند و کشور عراق هم مقصد اصلی بارهای ترانزیتی این پایانه ریلی محسوب می‌شود.

وی در پایان به کالاهای صادراتی از این مرز اشاره کرد و یادآور شد: سیمان، کلینر، پلی اتیلن، مواد شیمیایی، کاشی و سرامیک، آهن‌آلات، پی وی سی، کربنات سدیم و لوازم خانگی، عمده کالاهایی هستند که از طریق این خط ریلی صادر می‌شوند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند