حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.7
1086 بازديد

جهش تولید با بومی سازی صنایع کوره های تولید کاشی و سرامیک

جهش تولید با بومی سازی صنایع کوره های تولید کاشی و سرامیک
برای اولین بار در ایران متخصصان توانستند با مهندسی معکوس به دانشی در صنعت کاشی و سرامیک دست یابند که در خاورمیانه نظیر ندارد.

به گزارش کاشی لند به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  پیشرفت تکنولوژی در چند دهه اخیر برای کم کردن مصرف انرژی، صنعت تولید کاشی و سرامیک را به سمت استفاده از ماشین آلات و ابزارهایی هدایت کرده که سرعت تولید را افزایش می دهد.

کارخانه تولید ماشین آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک با متراژ بالا تنها کارخانه در خاورمیانه و چهارمین در جهان است که بعد از ایتالیا، اسپانیا و چین این کوره ها در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساخته می شود.

چهارمین کارخانه تولید ماشین آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک جهان در بیرجند

زارع زاده مدیر فنی کارخانه گفت : برای اولین بار در ایران توانستیم کوره های رولری صنعت کاشی با متراژ بالا و با بهره برداری از تکنولوژی روز دنیا به مرحله ساخت و تولید برسانیم.

وی افزود : یک کوره متشکل از چندین هزار پیچ است که باد به هم وصل شوند و نباید خطا داشته باشد.

زارع زاده گفت : بعد از اتمام ‌مراحل  کار، کوره ها به کارخانه های مورد استفاده ارسال و در محل نصب می شود.

نبض تولید کاشی و سرامیک، تپنده تر

صفدری زاده مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت : این واحد با سرمایه حدود ۲۳ میلیارد تومان ایجاد شده است.

وی افزود : این کارخانه از سال گذشته تاکنون توانسته ۲ کوره بلند را به کارخانجات کاشی و سرامیک ‌تحویل دهد و اکنون در حال ساخت سومین کوره هستند.وقتی دانش و همت متخصصان ایرانی کاری می کند کارستان

کوره قبلی ساخته شده این کارخانه در یکی از کارخانه های تولید کاشی و سرامیک یزد نصب شده است.

یکی از کارگران کارخانه گفت : پرسنل تمام کارهای مربوط به فلزکاری و رنگ کاری و آجرکاری و نسوزکاری را انجام می دهند.

وی گفت : نزدیک ‌به دو سال است در این کارخانه کار می کنم و خوشحالم که سهمی در تولید کشور داریم.

مهندسی معکوس راهی برای گذر از تحریم ها

اقبال مهندس برق کارخانه گفت : در زمینه ساخت قطعات مکانیک کوره ها، کاملا داخل ایران طراحی و ساخته می شود.

وی افزود : مهمترین قسمت دستگاه ها که فن های دمنده و مکنده است کاملا بومی‌سازی شده است.

اقبال بیان کرد : با استفاده از روش مهندسی معکوس، سیستم‌کشورهای دیگر که در حال ساخت این ماشین آلات بودند را تجزیه تحلیل کردیم و بعد از این کار شروع به نوشتن برنامه های خاص خود به زبان فارسی کردیم.

مهندس برق کارخانه گفت : روال خوبی برای اپراتور شد که بتواند به راحتی با دستگاه کار کند خروجی را ببیند و مهمترین محصول را استخراج کند.

واردکننده دیروز، تولید کننده و صادرکننده امروز

تا سال های پیش بخش عظیمی از  کوره های مورد استفاده در کارخانجات کاشی و سرامیک از خارج از کشور تامین شد و حالا یکسالی است که با راه اندازی کارخانه تولید ماشین آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، این فناوری بومی سازی شده و ساخت هر کوره در این کارخانه از خروج یک میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می کند.

تنها کارخانه تولید ماشین آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک در خاورمیانه می تواند در کنار تامین نیاز داخلی، نیاز بازارهای خارجی را هم تامین کند.

این ‌واحد تولیدی و صنعتی قرار است در آینده نزدیک برای فروش محصولشان با کشورهای پاکستان عراق و عمان وارد مذاکره شود.

گزارش از فهیمه کدخدا

منبع: خبرنگاران جوان

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند