حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
928 بازديد

ساخت دستگاه تست ته نشینی در صنایع معدنی و کاشی و سرامیک در دانشگاه یزد

ساخت دستگاه تست ته نشینی در صنایع معدنی و کاشی و سرامیک در دانشگاه یزد
اولین نمونه صنعتی محصول فناورانه دستگاه آزمایشگاهی اتوماتیک تست ته نشینی به سفارش مجتمع معدنی چادرملو، توسط عضو هیات علمی دانشگاه یزد ساخته و با برند RSP تحویل این مجتمع شد.

ساخت دستگاه تست ته نشینی در صنایع معدنی و کاشی و سرامیک در دانشگاه یزد

دستگاه تست ته نشینی در صنایع معدنی، کاشی و سرامیک و.. به منظور کاهش درصد جامدات در دوغاب و استفاده آب تصفیه شده خروجی برای مصرف صنعتی و یا کشاورزی کاربرد دارد.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای یزد، اولین نمونه صنعتی محصول فناورانه دستگاه آزمایشگاهی اتوماتیک تست ته نشینی به سفارش مجتمع معدنی چادرملو، توسط عضو هیات علمی دانشگاه یزد ساخته و با برند RSP تحویل این مجتمع شد.

مخترع و مجری این طرح، دکتر شهرام آقایی، استادیار بخش الکترونیک و کنترل دانشکده مهندسی برق دانشگاه یزد است که با همکاری آرش طهری، دانشجوی دکترای مهندسی معدن و مصطفی موسوی نژاد، دانشجوی کارشناسی مهندسی برق، توانست ساخت نمونه صنعتی آن را به انجام رساند.

طرح دستگاه تمام اتوماتیک تست ته‌نشینی به منظور انجام اتوماتیک تست‌های ته نشینی از مخلوط‌کردن اتوماتیک نمونه‌ها تا شبیه‌سازی فرآیند‌های مشابه در تیکنر و تعیین پارامتر‌های تیکنر مناسب، طراحی و ساخته شده است.

از تیکنر در صنایع معدنی، ماسه شویی ها، سنگبری‌ها و صنایع کاشی و سرامیک به منظور کاهش درصد جامدات در دوغاب یا همان پساب واحد تولیدی بهره می‌برندکه با طراحی و ساخت تیکنر مناسب، می‌توان با کاهش جامدات و ذرات معلق پساب، آب تصفیه شده خروجی را به منظور مصرف صنعتی و یا کشاورزی استفاده کرد و نقش موثری در مدیریت منابع آبی داشت.
تست‌های ته نشینی برای تعیین مشخصات ته‌نشینی ذرات معلق در مخلوط آب‌وگل و تعیین پارامتر‌های مناسب برای طراحی تیکنر و همچنین تعیین بهینه مواد لخته کننده، در آزمایشگاه‌های فرآوری مواد معدنی و سایر صنایع مربوط و به روش دستی صورت می‌پذیرد.

همچنین در بخش فرآوری معدن مراکز دانشگاهی، تست ته نشینی یکی از ابزار‌های توسعه تحقیقات می‌باشد که علی‌رغم نیاز به تکرار زیاد، در حال حاضر به صورت دستی انجام می‌گیرد. نتایج این آزمایش به واسطه بازیابی بهینه آب در صنایع، سهم بسزایی در مدیریت منابع آب صنعتی و صرفه جویی چشمگیر در مصرف منابع آبی خواهد داشت.
انجام همزمان بیش از یک تست، شرایط مقایسه‌ای را در انجام تحقیقات و آزمایش‌ها فراهم آورده وجایگزین مناسبی برای روش پرخطا و زمان گیر دستی میباشدکه خوشبختانه این طرح با استقبال خوب صنعت داخلی و مراکز دانشگاهی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی روبرو شده است.

از این طرح، دو اختراع ثبت و تاییدیه علمی آن‌ها از مراکز معتبر علمی و همچنین مراکز آزمایشگاهی مرتبط اخذ شده است و این اختراع به عنوان طرح برگزیده دانشگاهی و همچنین فناوری برتر دانشگاه‌های استان در فن بازار سال ۹۸ انتخاب گردید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند