حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
360 بازديد

شتاب تولید در قطب کاشی و سرامیک کشور

شتاب تولید در قطب کاشی و سرامیک کشور
صنایع کاشی و سرامیک شهرستان میبد که بیشترین سهم تولید کشور در این بخش را به خود اختصاص داده‌اند، به دنبال بازگشایی مرزها که چند ماهی به دلیل شیوع کرونا مسدود شده بود، به تولید خود به میزان روزانه ۵۰۰ هزار مترمربع کاشی شتاب دادند.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ محمدرضا ماندگاری مدیر عامل بزرگترین شهرک صنعتی میبد به موسوم به «جهان‌آباد» با بیان این که صنعت میبد همیشه دستخوش تحولات بسیاری بوده است، گفت: شهرستان میبد  دارای دو  شهرک صنعتی و سه ناحیه صنعتی  شمس‌آباد، ندوشن و حسن‌آباد است که اقتصاد این شهرستان را احاطه کرده و در تولیدات کاشی و سرامیک، پرآوازه است.

وی در ادامه بسته شدن مرزها به دلیل بیماری کرونا طی چند ماهه اخیر را از عمده‌ترین مشکلات صنعتگران شهرستان خواند و عنوان کرد: این موضوع با توجه به این که عمده محصولات شهرستان کاشی و سرامیک است که بخش زیادی از آن به مقصد کشورهای همسایه مانند افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق صادر می‌شود، منجر به مشکلات و نگرانی‌هایی در مورد اقتصاد شهرستان شد ولی خوشبختانه به دنبال گشوده شدن مرزها و به منظور جبران خسارت هم‌اکنون شاهد تولید روزانه ۵۰۰ هزار مترمربع کاشی سرامیک در شهرستان هستیم.

ماندگاری اعطای تسهیلات بلند مدت به فعالان بخش صنعت را از دیگر اقدامات استان در این حوزه جهت جبران خسارت ناشی از کرونا نام برد و در این باره افزود: البته با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی مسئولان و تقاضای مدیران صنایع به زودی این تسهیلات در اختیار صنعت کاشی و سرامیک میبد نیز قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که کارگران همیشه به عنوان نیروی قدرتمند و بازوی توانمند تولید شناخته می‌شوند، گفت: خوشبختانه دیدگاه مدیران صنایع شهرستان میبد به این قشر زحمتکش جامعه نیز نگاهی خیرمندانه است و سعی شده در هنگام فراز و فرودهای این بخش کمترین آسیب به این قشر وارد آید لذا در جریان شیوع ویروس کرونا نیز هیچ کارگری از صنایع کاشی و سرامیک شهرستان اخراج نشد و تمام فشارها تنها به دوش صاحب صنایع و مدیران وارد آمد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان میبد با وجود مهاجرپذیر بودن از جمله شهرستان‌های فاقد بیکار در کشور است که علت آن نیز فعالیت صنایع بزرگ تولید کاشی و سرامیک است.

ماندگاری از دیگر مشکلات بخش صنعت کاشی میبد را تهیه مواد اولیه ذکر و تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه‌ی دشمن منجر به بروز مشکلاتی در تامین مواد اولیه صنایع شهرستان میبد و اثرگذاری روی قیمت این مواد شد ولی حمایت از تولید ملی و رسیدن به خودکفایی سرلوحه کار بخش صنعت شهرستان قرار گرفته و فعالان این بخش همواره سعی داشته و دارند تا تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز خود را از داخل کشور تهیه و تامین کنند.

این مسئول افزایش قیمت کاشی و سرامیک را نیز ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و قطعاتی که همچنان از خارج کشور تامین می‌شود، خواند و گفت:عده‌ای با هدف سودآوری بیشتر از طریق دلسرد کردن مردم از نظام، اقدام به شایعه‌پراکنی‌های بی‌اساس مبنی بر کمبود کاشی به دلیل رونق صادرات آن در جامعه کرده‌اند در حالی این موضوع کاملاً کذب است و خوشبختانه در استان و  شهرستان مشکل کمبود کاشی نداریم.

مدیر عامل شهرک صنعتی جهان آباد میبد تعداد بیمه‌شدگان صنعتی این شهرستان را قریب ۲۰ هزار نفر عنوان و اظهار کرد: میبد تا پیش از انقلاب اسلامی بجز صنایع دستی مانند زیلوبافی، کاربافی، قالیبافی و یک واحد نساجی، صنعت مهم دیگری نداشت ولی به برکت این انقلاب در  سال ۱۳۶۲ ایده راه‌اندازی اولین کارخانه کاشی در این شهرستان شکل گرفت و در سال ۶۸ بهره‌برداری شد و این شروع رونق صنعت شهرستان میبد به وی‍ژه در حوزه کاشی و سرامیک بود به طوری که امروز میبد بزرگترین تولیدکننده کاشی کشور محسوب می‌شود.

ماندگاری در پایان برکت محوری و نگاه خیرمندانه مدیران صنایع کاشی این شهرستان را یک نکته کلیدی ارزشمند خواند و متذکر شد: صنعتگران میبدی در امور خیر، مسئولیت‌های اجتماعی و حتی در هنگام وقوع بحران‌ها مشارکت وی‍ژه‌ای با مردم و مسئولان دارند و همواره از اهتمام ویژه‌ای به معیشت کارگران خود برخوردار هستند و از برکت آن نیز همیشه بهره‌مند بوده‌اند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند