حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.7
169 بازديد

صنایع جا مانده سال ۹۹

صنایع جا مانده سال ۹۹
کارشناس بازار سرمایه گفت: صنایع  مخابرات، آی تی، کاشی و سرامیک را از جمله صنایع جامانده سال ۹۹ هستند. 

به گزارش کاشی لند به نقل از صدای بورس،  امیرحسین ادیب نیا، کارشناس بازار سرمایه طی مقاله ای در ارتباط با صنایع بیان می کند: آمارها نشان می‌دهد گروه زراعت، گروه وسایل ارتباطی، کاشی و سرامیک، محصولات کاغذی و کانی غیرفلزی طی دو سال گذشته بازدهی‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت کرده‌اند. 

بیشترین رشد گروه بورسی

وی در ارتباط با بیشترین رشد در سال ۹۸ بیان می‌کند: بیشترین مقدار رشد در سال ۹۸ متعلق به صنعت وسایل ارتباطی (حدود ۱۰۰۰%)، صنعت زراعت و خدمات وابسته (حدود ۷۵۰%) و صنایع کاشی و سرامیک (حدود ۷۰۰ درصد) ماست.

ادیب همچنین می افزاید:‌ سال ۹۸ اما اوضاع متفاوت بوده و شاخص اکثر صنایع با جهشی چند برابری نسبت به سال ۹۷ همراه بودند. در این بین البته باید توجه کرد که صنایع بزرگ‌تر بازار نظیر محصولات شیمیایی و فلزات اساسی به دلیل حجم بالای ارزش بازار نسبت به صنایع کوچکتر، رشد کمی داشته‌اند که تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد. به طور کلی آمار صنایع جا مانده که  از رشد خوبی در دوره ای برخوردار نبوده اند، جذابیت زیادی برای سرمایه گذاری در دوره بعد را دارند. این گروه‌ها در سال ۹۷ و ۹۸ شامل اطلاعات و ارتباطات، رایانه، بانکی، حمل و نقل و حتی گروه انبوه‌سازی  بودند.

علی جبل عاملی، عضو هیأت مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری تأمین سرمایه نوین در ارتباط با آینده صنایع پیشرو  به صدای بورس اظهار کرد: اولویت رشد در آینده با صنایع فلزی معدنی، پتروشیمی، دارویی‌ها، شونده‌ها و غذایی‌هاست که بازار از این صنایع تاثیر بسیاری خواهد گرفت.
صنایع جامانده سال ۹۹
وی در پاسخ به این پرسش که صنایع جامانده از ابتدای سال ۹۹ را چه صنایعی می‌دانید، بیان کرد:  نمی‌توان به طور دقیق و کامل نام گروه و یا صنعت خاصی را  به عنوان صنعت جامانده در سال گذشته عنوان کرد اما با بررسی کلی بازار یک ساله بازار سرمایه را می‌توان صنایع  مخابرات، آی تی، کاشی و سرامیک را از جمله صنایع جامانده دانست.   

این کارشناس بازار سرمایه افزود: برخی از صنایع همچون کاشی و سرامیک، آی تی و مخابرات، تا پایان سال رشد را تجربه خواهند کرد. 

گل دارویی‌هاست

وی با بیان اینکه اکنون دارویی‌ها روند خوبی دارند و گل بورس هستند، بیان کرد: در برهه‌ای از تاریخ بورس، شاهد ریزشی بودن دارویی‌ها بودیم اما این گروه با توجه به شیوع بیماری کرونا و تلاش برای کشف واکسن اکنون از شرایط بسیار خوبی برخوردار ند.

جبل عاملی در ارتباط با گروه خودرویی‌ها بیان کرد:  سهام گروه خودرویی‌ها و تجهیزاتی‌ها تحت تاثیر کاهش احتمالی قیمت دلار رشد خواهند کرد. 

محبوبه قرمزچشمه

منبع: صدای بورس

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند