حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
413 بازديد

عدم ثبات قیمت و کمبود نقدینگی از مشکلات صنعت لعاب است

عدم ثبات قیمت و کمبود نقدینگی از مشکلات صنعت لعاب است

سیدعلی اکبر کلانتر  اظهار داشت: افزایش ناگهانی و چندبرابری بهای مواد اولیه داخلی تولید که در بورس عرضه می شوند فشار مضاعفی بر بدنه تولید و صنعت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد قیمت تولید مربوط به مواد اولیه است و این افزایش چندبرابری قیمت موجب می شود تا قیمت تمام شده نیز افزایش یابد ادامه داد: علی رغم این موضوع، نمی توانیم متناسب با قیمت افزایش یافته در مواد اولیه، قیمت کالای خود را افزایش دهیم بنابراین حاشیه سود به قدری کم می شود که تولید و فروش فاقد سود خواهد بود.

رئیس انجمن لعاب و رنگدانه های سرامیکی یزد از دیگر مشکلات بارز و بزرگ در این زمینه را کمبود نقدینگی برشمرد و تصریح کرد: مشتریان لعاب و رنگدانه ها مردم عادی نیستند که برگشت پول زودتر باشد و با توجه به اینکه خریدار محصول تولید در این زمینه واحدهای تولید کاشی و سرامیک هستند، مجبوریم فروش اعتباری داشته باشیم.

کلانتر با بیان اینکه فروش اعتباری توان تامین نقدینگی و گردش پول را پایین می آورد عنوان کرد: لعاب برای تولید کاشی و سرامیک قیمت بالایی دارد و واحدهای تولیدکننده کاشی و سرامیک برای تامین مشکل مالی خود در پرداخت این هزینه به خرید به صورت بلندمدت روی می آورند که این موضوع فشار مضاعفی در این وضعیت برای تولیدکننده های لعاب است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند