حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
926 بازديد

نجات کارخانه کاشی از ورشکستگی به همت مسئولین

نجات کارخانه کاشی از ورشکستگی به همت مسئولین

یکی از کارخانجات کاشی و سرامیک در شهر مرند که تا مرز ورشکستگی پیش رفته بود، با تلاش دادگستری آذربایجان شرقی، مجددا احیا گردید و به عرصه کار و تولید بازگشت.

فعالیت یک شرکت تولید کاشی و سرامیک در مرند با واگذاری رسمی به کارخانه دیگر مجدد احیا و دوره جدید فعالیت این واحد صنعتی در حوزه تولید و اشتغال در سال «رونق تولید» پس از ۶ سال بلاتکلیفی ناشی از ورشکستگی آغاز شد.

این کارخانه به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولید سرامیک شمال غرب کشور به شمار می‌رود که از ۶ سال پیش دچار رکود و تعطیل شده بود اما در سال رونق تولید با تمامی خطوط فعال شده است.

این کارخانه پس از بلاتکلیفی بیش از ۱۶۰ کارگر، این روزها دوباره سروسامان گرفته است، هم اکنون ۱۵۷ نفر به صورت مستقیم در کارخانه مشغول به کار هستند، این کارخانه به صورت سه شیفت در حال فعالیت است.

از ورشکستگی تا رونق پنجمین مجموعه آذربایجان شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگاران در خصوص واگذاری این شرکت به یک کارخانه دیگر گفت: عوامل مختلف داخلی و بیرونی از جمله تحریم‌ها در طول زمان باعث ورشکستگی این کارخانه شده و مباحث و مشکلات بسیاری را در شهرستان ایجاد کرده بود.

حجت الاسلام حکمتعلی مظفری افزود: این کارخانه پنجمین مجموعه در کل استان به شمار می‌رود که از ورشکستگی قطعی به حالت رونق برمی گردد و امیدواریم این کارخانه با مدیریت جدید و تلاش بیشتر رونق گیرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار داشت: بر حسب قانون، واحدهایی که واگذار می‌شوند سازمان ورشکستگی مکلف به نظارت بر حرکت کارخانه به سمت و سوی رونق و تولید بیشتر است.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع بدلیل عدم اهلیت، چاره‌ای جز ورود برخی شرکت‌ها به حوزه ورشکستگی وجود ندارد، گفت: این کارخانه نیز که ورشکسته شده بود، امروز به طور رسمی به مالکان جدید واگذار شد.

حجت الاسلام مظفری در مورد نحوه واگذاری آن گفت: در مرحله اول جهت واگذاری این کارخانه از طریق مزایده اقدام شد، اما فردی علاقمند به خرید آن نبود تا اینکه بنا به تصمیمی که در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان گرفته شد، مزایده دیگری برگزار و خریداران جدید با مبلغ ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کارخانه را تحویل گرفتند.

وی تاکید کرد: قوای سه گانه باید همکاری و از بحث تولید که نیاز اصلی اشتغال زایی و رونق اقتصادی است، حمایت کنند.

هزینه ۶ میلیارد تومانی برای ماشین آلات کارخانه

مدیرعامل جدید این کارخانه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: ابتدا ماهیانه ۴۰ هزار متر سرامیک تولید شد و امروز به ماهی ۲۰۰ هزار متر افزایش پیدا کرد.

نیاکار افزود: برای ماشین آلات اکنون ۶ میلیارد تومان هزینه شده و برای سرمایه در گردش نیز ۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این کارخانه از دادگستری خریداری شده که ۱۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۱۵ میلیارد تومان دیگر به صورت قسطی پرداخت خواهد شد.

صادرات کاشی و سرامیک به ۵ کشور

این شرکت به عنوان تولید کننده انواع کاشی و سرامیک طی سال‌های گذشته با مشکلات عدیده روبرو بود، بطوری که تا قبل از سال ۱۳۹۶، حقوق کارگران آن به سختی پرداخت می‌شد.

به دنبال بروز این مشکلات، کارگران، بارها برای دریافت مطالبات خود اقدام به تجمع در مقابل فرمانداری مرند کردند تا اینکه بالاخره با تلاش و پیگیری‌های مقام‌های شهرستانی و نیز دادگستری آذربایجان شرقی، این شرکت با مدیریت جدید و تحت نظر دادگستری استان از اوایل سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرد.

امروز پس از گذشت حدود ۲ سال از فعالیت مجدد این کارخانه، طی مراسمی با حضور مدیرکل دادگستری استان و اعضای شورای تأمین شهرستان مرند، این شرکت به طور رسمی به کارخانه کاشی کف سرام تبریز به عنوان مالک جدید آن انتقال یافت.

اما با بهبود کیفیت محصولات، صادرات این کارخانه هم شکل گرفته است، مدیر سالن تولید به خبرنگار مهر گفت: صادرات این کارخانه به تمامی استان‌های کشور صورت می‌گیرد.

یدالهی افزود: صادرات علاوه بر استان‌های کشور به ۵ کشور همسایه هم انجام می‌شود.

این واحد تولیدی با ۳۵ سال قدمت، پس از واگذاری به مالک جدید نه تنها رونق تازه ای یافته، بلکه محصولات آن علاوه بر بازارهای داخلی به خارج از کشور از جمله گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، لهستان و عراق نیز صادر می‌شود.

این واحد تولیدی قادر است در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده است، ظرفیت تولید و اشتغالش را به بیش از ۳ برابر افزایش دهد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند