حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
348 بازديد

جذب اعتبار ۷۴۰ میلیارد تومانی در لرستان

جذب اعتبار ۷۴۰ میلیارد تومانی در لرستان
استاندار لرستان گفت: امسال در جهت اجرای تعدادی از طرح های عمرانی استان ۷۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ جذب شده است.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید موسی خادمی شامگاه پنجشنبه در نشست مجازی با خبرنگاران بیان کرد: اعتبارات ۱۴۰۰ بصورت لایحه در مجلس هنوز تصویب نهایی نشده اما وضعیت استان خوب و مطلوب است و اعتبارات عمرانی ۸۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده که این مهم به اعتبارات ملی در استان اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در سال جاری حدود ۷۳۷ میلیارد تومان ابلاغ شده و از این میزان ۳۲۶ میلیارد تومان تخصیص گرفته شده که بخش عمده ای جذب شده است.

خادمی ادامه داد: در بانک های دولتی لرستان مصارف بیش از منابع است و در میانگین بانک مرکزی هر بانکی می تواند حدود ۷۰ درصد منابع تسهیلات پرداخت کند که در بانک های استان این میانگین به ۱۲۰ درصد نیز رسیده است.

وی اضافه کرد: نسبت مصارف به منابع در استان بیش از ۱۰۰ درصد است اما در بانک های خصوصی وضع معکوس است و برخلاف دریافت منابع میزان کمتری در استان سرمایه گذاری می کنند و حتی یک بانک خصوصی استان کمتر از ۲۰ درصد منابع را در استان سرمایه گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران بانک محور است، تصریح کرد: بانک های استان بنگاه داری نمی کنند البته بخشی از بانک های تهران در لرستان بنگاه دارند و در توسعه استان نقش آفرینی می کنند.

استاندار لرستان گفت: نیروگاه برق بنیاد مستضعفان از سال ۹۶ -۹۷ پیگیری شد و تسهیلات ارزی پرداخت و ۴۰۰ مگاوات بهره برداری شده و فاز دوم طی تفاهم نامه ای با میزان ۴۰۰ مگاوات آغاز می شود و حدود هفت هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

وی افزود: نیروگاه توانیر اقدامات اولیه انجام شده و عملیات اجرایی این طرح در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: در اراضی اطراف پتروشیمی خرم آباد یک شهرک پتروشیمی در دست اقدام بود و در سال ۹۷ این شهرک تصویب و زمین ها واگذار شد و چندین طرح زیر مجموعه از جمله طرح کاتالیست در این شهرک صنعتی پتروشمی بهره برداری شد و دیگر طرح های این مجموعه در حال انجام است.

تشکیل شورای دانا در لرستان ابتکار خوبی بود

خادمی در خصوص تشکیل شورای دانا در استان ادامه داد: تشکیل این شورا ابتکار خوبی بود و به کشور پیشنهاد داده شد و اکنون کار مشترکی داریم و تبادل نظرهای خوبی در خصوص توسعه و پیشرفت استان در این شورا انجام می شود اگرچه نسبت به انتظار بهره برداری کمتری از این شورا شده است.

وی تصریح کرد: مطالعات دقیقی در خصوص ایجاد بندر خشک در لرستان نشده است اما برای دستیابی به نتیجه مناسب باید زیرساخت های مناسب مخصوصا ریل و فرودگاه و جاده ها به ویژه آزادراه بروجرد برای بندر خشک افزایش یابد اما بخش خصوصی باید در این زمینه سرمایه گذاری کند و این موضوع نیازمند ایجاد حمل و نقل ترکیبی است.

وی در خصوص رونق اقتصاد دانش بنیان در لرستان و ایجاد زیرساخت های لازم  عنوان کرد: ایجاد پارک علم و فناوری، اختصاص بودجه توازان برای احداث ساختمان این پارک و کلنگ زنی بخشی از زمین های دانشگاه لرستان برای شرکت های دانش بنیان، کلنگ زنی کارخانه نوآوری با تسهیلات ۶ میلیارد تومان از مجموعه اقدامات انجام شده در این حوزه هستند.

استاندار لرستان گفت: برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان اقدامات و جلسات بسیاری در استان در حال انجام است و بخش عمده ای از فعالیت ها در خصوص رفع مشکلات و پرداخت تسهیلات موردنیاز این واحدها است و بانک های ملی، صنعت و معدن ، بانک پاسارگاد، سپه در حال تعامل با این واحدها هستند.

وضعیت نامطلوب بیکاری در لرستان مشهود است

وی با بیان اینکه وضعیت نامطلوب اشتغالزایی و بیکاری در لرستان مشهود است، افزود: نرخ بیکاری استان حدود ۱۴ درصد است و جزو پنج استان نخست نرخ بالای بیکاری در کشور هستیم و در این راستا با استفاده از ظرفیت بنیاد برکت و مستضعفان، شستا و سازمان بازنشستگی کشور، سرمایه گذاران داخل استان  و بانک های استان در حوزه های مختلف اقدامات خوبی انجام شده است.

خادمی با اشاره به اینکه سد معشوره از اولویت های استان است اظهار داشت: این سد پیش از دولت تدبیر و امید حذف شده بود و در سال ۹۶ حدود ۵۰ میلیون متر مکعب تخصیص داشت اما با تلاش های زیاد ۱۳۰ میلیون متر مکعب تخصیص و ۳۰۰ میلیون متر مکعب برای نگهداری سیلاب تخصیص گرفت و سدی حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب اجرا می شود و بخشی از اجرا در اینده نزدیک آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این سد بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و تلاش می شود بخش های خصوصی و بانک ها وارد عرصه سرمایه گذاری شوند.

وی با بیان اینکه طرح سیمان خرم آباد دارای مشکلاتی در حوزه سرمایه گذاری و سهام دار و مکان یابی است، عنوان کرد: در این راستا تلاش های بسیاری شده است اما در این طرح تسهیلات بانکی بعنوان تجهیزات پرداخت شده و با توجه به اینکه دستگاه قضایی حکم ورشکستگی سرمایه گذار را صادر می کند از تجیهزات این طرح در مکان دیگری استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد:بحث فاینانس سد بختیاری نیز در شورای اقتصاد تصویب شده است اما به دلیل تحریم ها دچار مشکل شده است و سرمایه گذاری داخلی این طرح در حال پیگیری است و در اولویت دولت قرار دارد.

استاندار لرستان گفت:در خصوص جهش تولید لرستان نخستین  استانی بود که تفاهم نامه را امضا کرد و ۵۶ طرح در جهش تولید نامگذاری شد و در حال پیگیری هستند اما منابع هنوزبه طور کامل اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه لرستان از حضور سرمایه گذاری در استان حمایت می کند، افزود: تلاش می شود که حجم سرمایه گذاری های بخش خصوصی در استان افزایش یابد و استان هیچ کوتاهی از حمایت سرمایه گذار نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۴۷ واحد تعطیل شده و ۲۷ واحد جدید و ۷۱ واحد افزایش ظرفیت در استان اجرایی شده است، اظهار داشت: سیمان دورود، سیمان سفید ازنا، بیمارستان ۲۵۶ تخت خوابی، گاوداری ها، طرح گلخانه ها و گردشگری کشت و صنعت، کاشی جم، عظیم خودرو ، آهک هیدراته، کاغذ از سنگ، گردشگری حوضیان، شیشه الیگودرز، کارخانه های الکل، سیلیکون متان، هتل ها و نساجی طرح های فعال شده و توسعه یافته لرستان در سالهای اخیر هستند.

بام خرم آباد باید به یک مرکز درآمد زایی تبدیل شود

خادمی با اشاره به اینکه طرح بام خرم آباد یک مرکز هزینه است که امکان نگهداری قابل قبولی ندارد، ادامه داد: این طرح باید به یک مرکز درآمدزایی و تفریحی برای مردم تبدیل شود و شهرداری و منابع طبیعی امکان هزینه دراین طرح را ندارند که رایزنی هایی باسازمان جنگل های شده است و حدود ۸۰ هکتار زمین مناسب در این طرح اماده شده که به سرمایه گذار واگذار شود و فضاهای لازم برای فعالیت های اقتصادی سازگار با طبیعت تعریف شده در این فضا اجرایی شود و اکنون در سامانه فراخوان قرار گرفته است.

وی در خصوص ساخت ساختمان امید تصریح کرد: ساختمان فعلی استانداری لرستان ۳۵ میلیارد تومان فروخته شده و تا سال ۹۶ این مبلغ هزینه شده و تا حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارد که تاکنون هزینه ها افزوده شده است و پیش بینی برای منابع بعدی نشده ولی تلاش می شود از محل اعتبارات دولتی این طرح تکمیل شود و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی در خصوص طرح مسکن ملی عنوان کرد: در شهرهایی که زمین مناسب در نظر گرفته شده ثبت نام ها انجام شده و برخی پروژه ها به ویژه در دورود و بروجرد در حال انجام است و در مابقی شهرستان ها نیز طرح در حال پیگیری است.

خادمی در خصوص مهار گرانی در استان با تاکید به اینکه اقتصاد استان نیز متاثر از مشکلات اقتصادی کشور است، گفت: در این راستا باید با گرانفروشی در استان مبارزه کرد و با فعالیت ستاد تنظیم بازار این موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در سال پایانی دولت قرارداریم با تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهوری دولت تا آخرین ساعت به فعالیت جدی در تمام امور می پردازد، افزود: اگر مدیرانی کم کاری داشته باشند مورد برخورد جدی قرار خواهند گرفت و در این راستا تکلیف شده که امسال تعدادی از پروژه ها تا پایان دولت باید تکمیل شود.

بخش خصوصی ۱۸ هزار میلیارد تومان در لرستان سرمایه گذاری کرده است

استاندار لرستان در خصوص سرمایه گذاری های بخش خصوصی و دولتی در دولت تدبیر و امید در استان اظهار داشت: سازمان مدیریت در پایان سال این حجم را اعلام خواهد کرد و در چهار سال اخیر ۱۸ هزار میلیارد تومان در بخش خصوصی در استان سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: در راستای بهبود وضعیت اقتصادی واحدهای صنعتی تسهیلات از تبصره ۱۸ و ۱۹ در بودجه ۱۴۰۰ ابلاغ نشده است و باید متناسب با آن برنامه ریزی شود و در این زمینه واحدها به بانک ها معرفی می شود وکمک های فنی و اعتباری به سرمایه گذاران پرداخت می شود.

خادمی در خصوص وضعیت بودجه استان گفت: بودجه تخصیصی استان متناسب با استان نیست اما رقم قابل قبولی است و مشکل لرستان اعتبارات فعالی نیست بلکه مشکل عقب ماندگی تاریخی است.

وی افزود: اکنون حدود ۳۴۰ میلیارد تومان تهاتر در استان انجام می شود و بدهی بانکی و مالیاتی شرکت های در حال همکاری با استان بخشودگی می شود و در چهار سال گذشته ۴۷۰ میلیارد تومان دراستان انجام شده است و امسال برای جاده پلدختر و تعدای از طرح های عمرانی ۷۴۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶ دریافت شده است.

چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح عمرانی در لرستان تا پایان دولت تکمیل می شود

استاندار لرستان گفت: ۱۲۲ پروژه کلیدی در لرستان تعریف شده است که از این مجموع تعداد زیادی ایستگاه پمپاژ در حوزه جهاد کشاورزی و آب بود که برخلاف تکمیل طرح ها در سیل ۹۸ تمام ایستگاه ها از بین رفت اما ۹ طرح از این مجموع در ابتدا حذف شد و اکنون ۲۱ طرح تکمیل و ۱۹ طرح حدود ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی، ۲۸ طرح حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی،و ۴۶ طرح کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی افزود: چهار خطه نورآباد به خرم آباد جزو طرح هایی است که به کریدور غرب وصل شده و ۱۳۲ کیلومتر در لرستان تعریف شده و ۶۶ کیلومتر بهره برداری شده و تا پایان سال ۲۷ کیلومتر بهره برداری می شود ،۲۱ کیلومتر به پیمانکار واگذار شده و امسال ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته است.

خادمی اظهار داشت: بیش از یک هزار طرح عمرانی در لرستان وجود دارد و با وجود کمبود اعتبارات ۱۱۰ طرح اولویت بندی شده و اولویت تخصیص با این طرح ها است که طرح های استانی هستند و عمدتا آبرسانی، خانه های بهداشت، مدرسه و راه ها هستند و تلاش می شود تا تیرماه ۱۴۰۰ تکمیل شوند.

وی ادامه داد:پیش بینی می شود تا پایان دولت حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طرح های عمرانی استان تکمیل می شود و یکی از طرح های مهم آزاد راه خرم آباد - بروجرد است.

خادمی با اشاره به خسارت هایی که در حوزه عمرانی به اثر سیل ۹۸ به استان وارد شد، عنوان کرد: در این راستا سدهایی از استان در حال مطالعه هستند و تخصیص اغلب سدهای مطالعه شده نیز گرفته شد و سدهای بالا دست پلدختر در حال مطالعه هستند و تخصیص آنها نیز اخذ شده و اجرایی شدن آنها نیازمند پیگیری است.

وی تصریح کرد: در این راستا ۲۲۰ میلیارد تومان در حوزه آبخیز داری استان اقدام شده است و آثار این سدها در بارندگی اخیر خرم آباد مشاهده شد و احتمال تبدیل بارندگی ها به سیل سریع در خرم آباد وجود ندارد.

استاندار لرستان در خصوص جابجایی روستاهای سیلزده گفت: در این راستا حدود ۴۰ هکتار زمین به مردم واگذار شده است و نباید هیچ وجهی در این راستا از مردم اخذ گرفته شود.

وی در خصوص راه اندازی کارخانه پسماندهای صنعتی و استفاده از این منابع انرژی افزود: دولت استان ها را موظف به این اقدام کرده است اما با مسایل فرهنگی مواجه هستند و گاهی مردم با این مورد مقابله می کنند که باید در کارخانه ها ساماندهی شوند و به محیط زیست کمک شود.

وی با اشاره به اینکه بازسازی مناطق سیلزده استان انجام شده است اظهار داشت: بازسازی مسکن و تعمیرات انجام شده و در حوزه کشاورزی خسارات بطور کامل پرداخت شده، در حوزه زیرساخت ها کار زیادی مانده است و حتی برخی طرح ها به دلیل محدویت اعتبارات آغاز نشده است.

مطالعات انتخابات ۱۴۰۰ لرستان در حال انجام است

استاندار لرستان گفت: خانه احزاب در لرستان ایجاد شده است و ارتباطات خوبی دارد اما در ماه های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا رکودی وجود دارد که باید در فاصله باقی مانده فعال شود.

وی افزود: معیار انتصاب مدیران در استان براساس شرایط دستگاه مربوطه و فرایند انتصاب باید رعایت شود اما بحث جنسیت در صوریتکه خانم ها در شرایط مساوی حضور داشته باشند در اولویت قرار می گیرندو برخلاف تلاش های انجام شده کمتر از ۳۰ درصد از بانوان در پست های مدیریت استفاده شده است.

وی اظهار داشت: آسیب شناسی انتخابات در لرستان در حال انجام است و نقاط ضعف برطرف می شود و بحث فاصله گذاری اجتماعی بسیار مهم  و در حال برنامه ریزی است و تعداد شعب افزایش خواهد یافت و لرستان تابع تصمیمات کشوری است.

خادمی ادامه داد:در دولت تدبیر و امید حدود ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح در لرستان بهره برداری شده است  و حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا پایان دولت بهره برداری می شود ۱۱۵ طرح استانی پیگیری می شود.

وی با اشاره به تغییر مدیریت در مخابرات  لرستان بیان کرد: تغییر مدیریت در مخابرات لرستان ناهماهنگی بود و اکنون این موضوع به طور کامل حل نشده است.

خادمی تاکید کرد: هیچ تغییری در نقشه لرستان ایجاد نشده است و این اقدام نیازمند فرآیند طولانی است و برنامه ای نیز در این راستا وجود ندارد.

وی عنوان کرد: جوان گرایی از سیاست های دولت در کنار توجه به بانوان بود تلاش هایی در این حوزه شد اما جای کار دارد اگرچه در این راستا اختلاف نظرهایی وجود دارد ومعمولا افرادی که سوابق بیشتری دارند جلوتر هستند.

خادمی تصریح کرد: شاخص فلاکت مقطعی حساب می شود و دچار تغییر می شوند و تورم لرستان در ماه های اخیر جزو استان های نخست نبودیم.

وی گفت: در سال های اخیر در حوزه اجتماعی همکاری با ان نهادها شده است و در حاشیه شهرها بعنوان تسهیل گران در حال فعالیت هستند و این نهادها جزو لوازم جامعه مدن هستند.

وی افزود: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری تاپایان دولت در لرستان تکمیل می شود و منابع مالی دیر تامین شده اما در حال پیگیری است.

استاندار لرستان اظهار داشت: ساماندهی کودکان کار مورد تاکید است و نباید اجازه دهیم در کودکان کارهای تکدی انجام دهند و تلاش های خوبی انجام شده و باید بیشتر شود و هیچ کودکی نباید در سر تقاطع ها مشغول کار باشند و یک مرکز ماده ۱۶ در مجموعه سپاه در حال تکمیل است اما به دلیل محدودیت مالی کاستی هایی وجود دارد.

وی در خصوص پرداخت هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان ادامه داد: بیماران کرونا تحت پوشش بیمه هستند و نباید هزینه پرداخت شود.

وی اظهار داشت: باشگاه های ورزشی امکان استفاده از تسهیلات کرونایی دارند.

خادمی بیان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان برای جبران واحدهای تولید به استان اختصاص داده شده و ۲۵۰ میلیون تومان تاکنون جذب شده است و این اقدامات براساس برنامه های ملی است.

استاندار لرستان گفت: در راستای خسارت نشریات و مطبوعات از کرونا حدود ۱۳ میلیارد تومان پرداخت شده و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ویژه،یک هزار و ۸۰۰ هنر کارت به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۲۰۰ فقره وام قرض الحسنه پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند