حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.7
164 بازديد

سرمایه گذاری خارجی 110 میلیون یورویی در کرمانشاه طی سال گذشته در دو حوزه تولید کاشی و سرامیک و فروسیلیس

سرمایه گذاری خارجی 110 میلیون یورویی در کرمانشاه طی سال گذشته در دو حوزه تولید کاشی و سرامیک و فروسیلیس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از سرمایه گذاری خارجی 110 میلیون یورویی در استان طی سال گذشته در دو حوزه تولید کاشی و سرامیک و فروسیلیس خبر داد که معادل 13 درصد سرمایه‌گذاری خارجی سال گذشته در کشور بوده و رتبه سوم کشور را از این نظر داریم.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ محسن دارابی در نشست امروز (15 تیر) فعالان صنعت و معدن کرمانشاه با نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به چند راهبرد اصلی که امسال برای توسعه بنگاه‌های اقتصادی در نظر گرفته شده، اظهار کرد: این راهبردها شامل تکمیل طرح‌های نیمه تمام با اولویت هشت طرح اصلی، بازسازی و نوسازی صنایع، احیا 50 واحد صنعتی راکد، تامین سرمایه در گردش برای بیش از 50 واحد صنعتی و معدنی و همچنین تامین منابع مالی  و پرداخت تسهیلات برای چند پروژه بزرگ استان است.

وی اشاره‌ای هم به چند طرح مهم صنعتی استان که در دست اجرا است داشت و ضمن تشریح آخرین وضعیت این طرح‌ها، ادامه داد: بیواتانول که در زمینه تولید الکل فعالیت دارد یکی از مهمترین این موارد است که اکنون به خوبی روی ریل افتاده و کارهای آن پیش می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه معتقد است، اگر این واحد زودتر راه‌اندازی شده بود، بسیاری از مشکلات واردات الکل در ایام شیوع کرونا را نداشتیم.

دارابی از بیوایمپلنت به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان یاد کرد و افزود: این طرح که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، به زودی با حضور وزیر صمت افتتاح خواهد شد.

وی همچنین از در دست پیگیری بودن تکمیل واحد تولید آهن اسفنجی در استان هم خبر داد که می‌تواد به تکمیل چرخه فولاد در استان کمک کند.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت دو واحد تولیدی استان هم خبر داد و گفت: یکی از این واحدها مجموعه "کرپ ناز" است که پیگیری می‌کنیم تولید چادر مشکی در آن راه‌اندازی شود.

دارابی از نیاز سالانه 80 تا 90 میلیون مترمربعی پارچه چادری در ایران یاد کرد که هم اکنون کمتر از 20 میلیون مترمربع آن در کشور تولید و مابقی وارد می‌شود و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خط تولید چادر مشکی در کرپ ناز می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز ما به واردت را کاهش دهد.

وی همچنین بر لزوم توسعه کارخانه ایران خودرو کرمانشاه تاکید کرد و با بیان اینکه این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بود، افزود: هم اکنون میزان تولید این کارخانه 30 هزار دستگاه در سال است که اگر بخواهیم به ظرفیتی که مصوبه  سفر مقام معظم رهبری است برسیم باید میزان تولید را تا 100 هزار دستگاه در سال افزایش دهیم.

به گفته رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه، توسعه این واحد نیازمند سه هزار تا 3500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

دارابی ادامه داد: توسعه کارخانه خودروسازی، می‌تواند به رونق قطعه‌سازی‌های توانمندی که در استان داریم هم کمک کند.

وی افزود: مشابه همین برنامه‌های توسعه‌ای را برای صنایع لبنی، واحدهای سنگ بری و... نیز داریم.

جلوی ریزش بیش از 3600 شغل را در سال گذشته گرفتیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از عملکرد سال گذشته این سازمان که با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی رقم خورده هم یاد کرد و ادامه داد: سال گذشته با برگزاری 116 جلسه ستاد تسهیل زمینه احیا 193 واحد تولیدی راکد در استان فراهم شد که از این نظر رتبه اول کشور را کسب کردیم.

به گفته دارابی، از این تعداد واحد راکد 33 واحد صنعتی، 22 واحد معدنی، 136 واحد کشاورزی و مابقی در حوزه خدمات گردشگری بوده است

وی اشتغالزایی واحدهای راکد فعال شده را نیز 1087 نفر اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته و در قالب جلسات ستاد تسهیل مشکل 101 واحد تولیدی که از مهمترین آنها می‌توان به "باختر بیوشیمی" و "کرپ ناز" اشاره کرد را نیز مرتفع کردیم که 227 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این 101 واحد قرار گرفت و نزدیک به 100 میلیارد تومان نیز خود واحدها پای کار آوردند.

دارابی افزود: با حل مشکلات این واحدها مانع ریزش اشتغال 3639 نفری این واحدها شدیم.

به گفته این مسئول، سال گذشته در مجموع 45 میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری در استان داشتیم که با کمک آن هزار میلیارد تومان تسیلات برای بخش های تولیدی استان تامین شده است.

سرمایه گذاری خارجی در استان کرمانشاه

وی همچنین از سرمایه گذاری خارجی 110 میلیون یورویی در استان طی سال گذشته در دو حوزه تولید کاشی و سرامیک و فروسیلیس خبر داد که معادل 13 درصد سرمایه‌گذاری خارجی سال گذشته در کشور بوده و رتبه سوم کشور را از این نظر داریم.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند