حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
691 بازديد

عدم صدور مجوز جدید برای صنایع کاشی و سرامیک در یزد

عدم صدور مجوز جدید برای صنایع کاشی و سرامیک در یزد

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: هیچ مجوز جدیدی برای صنایع کاشی و سرامیک در یزد صادر نخواهد شد. این تصمیم با توجه به آبخواهی بالای صنعت کاشی و سرامیک و کمبود آب علی‌الخصوص بحث حق آب زاینده رود گرفته شده است. بحران آب لزوم تجدید نظر در زمینه اعطا مجوز در زمینه احداث کارخانه جدید در این صنعت را جدی تر از همیشه نموده است.

علی زینی‌وند معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: صنایعی نظیر کاشی و سرامیک هم به لحاظ آب‌خواهی بالا و هم به لحاظ آلایندگی هوا و محیط زیست، می‌‌توانند برای استان یک آسیب به شمار روند بر این اساس مقرر شده تا مجوز جدیدی برای این صنعت در استان صادر نشود.

وی بیان کرد: البته اکنون شاهد بهره‌برداری از برخی واحدهای كاشي و سراميك هستیم که این واحدها مجوز فعالیت خود را در گذشته و قبل از اتخاذ تصمیم عدم صدور مجوز جدید، دریافت کرده‌اند.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: برخی افتتاحیه‌ها نیز مربوط به طرح توسعه صنایع کاشی و سرامیک است که با توجه به ظرفیت تولید قید شده در مجوز، امکان توسعه آنها وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد تصریح کرد: تنها در صورتی مجوز جدید برای این صنعت صادر می‌شود که با استفاده از تجهیزات مدرن و تکنولوژی روز دنیا، یا آب‌خواه نباشند و یا آلایندگی نداشته باشند.

به گزارش مهر، استان یزد به ویژه شهرستان میبد، قطب تولید کاشی در کشور به شمار می رود و در حال حاضر ۴۵ درصد کاشی کشور در این استان تولید می شود.

بعد از میبد، شهرهای یزد، اشکذر و مهریز رتبه‌های بعدی در زمینه تولید کاشی در استان را دارند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند