021-58961000 | چسب پرسلان و اسلب | چسب کاشی و سرامیک | کاشی لند

خرید چسب کاشی، سرامیک و پرسلان

چسب کاشی و سرامیک از چسب های صنعت ساختمان است که در سال های اخیر و با ورود انواع پرسلان به بازار کاشی و سرامیک به منظور نصب انواع کاشی و سرامیک، پرسلان و اسلب و ... تولید شد. پیش از این برای نصب انواع کاشی و سرامیک این امکان وجود داشت، که از روش سنتی (ملات دوغاب) استفاده نمود. این  امکان امروزه نیز هم چنان برای نصب محصولاتی مانند انواع کاشی و سرامیک با قدرت جذب آب بالا وجود دارد ولی برای نصب محصولات جدید از جمله پرسلان اسلب ها که دارای جذب آب صفرو یا بسیار کم می باشند باید از چسب های کاشی و سرامیک استفاده کرد. این چسب ها قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارند، به طوری که می توانند انواع کاشی و سرامیک، پرسلان، اسلب، سنگ طبیعی و مصنوعی و ... را با ابعاد متنوع بر روی کف و دیوار، داخل و خارج ساختمان و یا حتی بر روی سیستم های حساس گرمایش از کف و دیوار نصب نمایند. چسب های کاشی و سرامیک دارای انواع مختلف با ویژگی های متفاوت هستند، به همین دلیل هر یک از آن ها را می توان تنها در برخی مکان ها استفاده نمود. 

 

 

چسب کاشی و سراميک

چسب پرسلان و اسلب

چسب سنگ و پرسلان

چسب مناسب برای چسباندن سرامیک

در گذشته جهت چسباندن انواع کاشی و سرامیک از دوغاب ماسه و سیمان استفاده می شد. در حقیقت سیمان یکی از قوی ترین و رایج ترین مواد جهت چسبندگی است، که در حال حاضر نیز از جمله متریال اولیه در انواع چسب ها نیز به حساب می آید. یک چسب برای مناسب بودن باید دارای چندین ویژگی مثبت باشد. از جمله می توان به این موارد اشاره نمود:

  •    قدرت چسبندگی بالا حتی بر روی دیوار و نما
  •     Open time  (زمان باز بودن محصول پس از نصب) بالا (20-30 دقیقه با وجود عملیات نصب)
  •     عدم چسبندگی سریع با امکان عدم جداسازی (بر خلاف تصور عموم یک خصوصیت بارز منفی و مبنی بر ضعف کیفی محصول می باشد.)
  •     قدرت کشسانی و الاستیک (عدم عبور ترک های ناشی از نشست اولیه سازه نوساز به روی دیواره)
  •     محدوده مقاومت دمایی بالا و واقعی به منظور استفاده در محل های خاص (دیوار شومینه، هوای آزاد در معرض سرما و گرما)
  •   مقاوم در برابر رطوبت و قابل استفاده در محیط های شرجی
  •     عدم نیاز به ترکیب مواد اضافی (چسب بتن- سیمان- لاتکس و ... .)
  •    استحکام بالا در دراز مدت 
  •     میزان مصرف استاندارد 4-2.5 کیلوگرم در هر متر مربع با استاندارد ضخامت حداکثر 5 میلی متر
  •    داشتن حجم مناسب علاوه بر میزان وزن هر بسته برای مقرون به صرفه بودن در مصرف و ...

انواع چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی سرامیک را امروزه به شکل های مختلف و با استفاده از مواد و ترکیبات متنوعی تولید می کنند. هر یک از این چسب ها مناسب نصب در برخی از کاشی ها هستند. امروزه استفاده از چسب های پودری در صنعت کاشی و سرامیک رواج بیشتری دارند، چرا که این نوع چسب ها دارای حمل و نقل آسان تر و نحوه استفاده راحت هستند و با وجود چسبندگی بالا، استفاده از آن نسبت به دیگر انواع چسب های کاشی و سرامیک به صرفه تر است.

چسب پودری که به چسب کاشی نیز شناخته می شود، یکی از رایج ترین انواع چسب های صنعت ساختمان است. چسب پودری بر پایه سیمان تقویت شده با انواع پلیمر تولید می شود. این چسب ها با توجه به پلیمر به کار رفته در آن ها، دارای قدرت چسبندگی متنوعی هستند. چسب های کاشی پودری پس از خشک شدن، کاملا به نفوذ آب و رطوبت مقاوم می شوند. چسب های با کیفیت پودری را می توان جهت نصب کاشی، سرامیک، پرسلان، اسلب و غیره در کف و دیوار استفاده کرد. فقط باید دقت داشته باشید، که برای استفاده از این چسب ها باید سطح زیرسازی، کاملا تراز شود تا در نهایت کاری بسیار تمیز ارائه گردد. در زیر به انواع چسب پودری می پردازیم.

•    چسب کاشی تک جزئی (پودری - خمیری)

بر خلاف تصور عموم، چسب های پودری تک جزئی از جمله چسب های مقاوم می باشند. گاهی در بین بعضی از برندها چسب های پودری با عنوان دو جزئی دیده می شود، که این دو جزئی بودن اغلب به دو علت عمده صورت می گیرد.
1-    عدم قدرت چسبندگی و استحکام کافی بدون وجود جزء دوم
2-    عدم دارا بودن خاصیت الاستیک و ایجاد چسبندگی
غالبا این جزء دوم شامل مواد لاتکس و یا چسب بتن می باشد.
اما به صورت کلی چسب های پودری تک جزئی، قدرت لازم برای نصب و ماندگاری طولانی پس از نصب را دارا می باشند.
در بین چسب های تک جزئی، می توان به چسب های خمیری اشاره نمود، که تنها برای نصب کاشی های کوچک، بر روی دیواره های با زیرسازی سیمانی که جاذب رطوبتی بالایی هستند، قابل استفاده می باشند.

•    چسب کاشی دو جزئی (اپوکسی – پلی یورتان)

چسب های دو جزئی غالبا چسب هایی تخصصی با کاربردهای خاص برای محل های خاص می باشند.
از جمله می توان به چسب های اپوکسی، چسب پلی یورتان، چسب سیلیکون، چسب مگاپوکسی و ... اشاره نمود. این قبیل چسب ها برای مصارف خاص مانند محیط های بیمارستان، کارخانجات تولید مواد غذائی، تولیدی مواد شوینده، صنایع پتروشیمی، انبار داروخانه ها و ... که ملزم به استفاده از متریال ضد اسید و آنتی باکتریال با قدرت بالا و نصب سرامیک های ضد اسید می باشند، مورد استفاده قرار می گیرد.
حتی گاها از این دست چسب ها به منظور نصب بر روی سطوح خاص (سطوح فلزی- آهن- pvc – mdf و ...) استفاده می گردد.

چسب کاشی و سرامیک درزگیر

از گذشته برای بندکشی بین کاشی و سرامیک، سنگ و آجر، پرسلان و ... از متریال سنتی و روش دوغابی (پودر سنگ و سیمان سفید) استفاده می کردند، حتی هنوز هم ممکن است در بین ساختمان ها از این روش سنتی استفاده گردد.
اما استفاده از این روش بر خلاف ارزان تمام شدن و مقرون به صرفه بودن، معایب خاص خود را نیز دارد. از جمله خالی شدن بند و درزها بعلت شست و شو با مواد شوینده یا کپک، سیاهی و جلبک بعلت وجود رطوبت در سرویس و حمام و استخر و ... حتی تغییر رنگ و تمایل به سیاهی و زردی که متاسفانه با مواد شوینده نیز پاک نمی شوند.
پودرهای بندکشی با خاصیت آنتی باکتریال، مقاوم در برابر آب و آلودگی، بدون کپک، سیاهی و جلبک با رنگ بندی متنوع و قابلیت هماهنگی با رنگ کاشی و سرامیک مورد استفاده شما، در بازار ساختمان موجود می باشند.

چسب کاشی و سرامیک روی گچ 

برای نصب کاشی و سرامیک روی سطوح مختلف باید ابتدا، جنس سطح را در نظر داشت و در صورت نیاز آن را زیر سازی نمود. ازجمله این سطوح می توان به سطوح گچی اشاره نمود، سطوح گچی بعلت جذب آب بالا در صورت عدم زیرسازی مناسب، سطح مناسبی برای نصب با چسب نمی باشند، به همین دلیل پیشنهاد استفاده از پرایمر را برای این سطوح می دهیم. پس از استفاده از پرایمر بدون نیاز زمان طولانی جهت خشک شدن سطح مورد نظر، آماده نصب با انواع چسب می باشد.
هم چنین در نظر داشته باشید در صورت استفاده از چسب های ارزان با پایه سیمان که خاصیت الاستیک لازم را ندارند و کاملا خشک و شکننده می باشند، برای کاهش میزان مصرف چسب و افزایش استحکام سطوح در زمان نصب، به همراه چسب از پرایمر نیز استفاده نمایید. هم چنین می توان در زیرسازی های سیمانی، موزائیک و ... نیز از محلول پرایمر استفاده نمود. 

چسب کاشی و سرامیک ضد آب 

چسب های کاشی و سرامیک تولید شده با استانداردهای مطلوب، در مقابل رطوبت مقاوم بوده و دچار نم و جداشدن نمی شوند. اما هرگز با این تصور که با استفاده از چسب می توان استفاده از مواد عایق بندی را کنسل کرد، به دنبال چسب ضدآب نباشید.
چسب های استخری که برای استفاده در استخر و سونا و جکوزی تولید شده اند، کاملا ضد آب بوده و در مقابل فشارهای ناشی از حجم بالای آب داخل استخر و ... نیز مقاوم می باشند.

مقایسه چسب خمیری با چسب پودری سرامیک

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، استفاده از چسب های پودری رواج بیشتری نسبت به انواع چسب های خمیری و دیگر چسب ها دارد. علت این امر نیز به دلیل وجود مزایای بیشتر چسب های پودری است. از جمله معایب چسب های خمیری در مقایسه با چسب های پودری می توان به این موارد اشاره نمود:
- کوتاه بودن تاریخ انقضا چسب خمیری در مقایسه با چسب پودری، بعلت آماده به مصرف بودن چسب های خمیری.
- عدم امکان نصب پرسلان و یا حتی سرامیک با چسب خمیری.
- قابلیت نصب کاشی ابعاد کوچک تنها بر روی دیوار.
- عدم امکان نصب به روش بازسازی و کاشی رو کاشی و قابلیت نصب تنها بر روی سطوح سیمانی.

مزایای استفاده از چسب کاشی و سرامیک

استفاده از چسب های کاشی و سرامیک برای نصب پرسلان و اسلب، بعلت عدم جذب آب و عدم امکان نصب با روش سنتی یک الزام بوده و هم چنین به دلیل مزایای بالا در نصب کاشی و سرامیک معمولی، کارفرمایان در ساختمان را مشتاق به استفاده از این چسب به جای دوغاب نموده است. استفاده از چسب باعث سبک تر شدن وزن نهایی سازه می شود که از نظر ایمنی ساختمان اهمیت فراوانی دارد. مهمترین مزایای استفاده از چسب به جای دوغاب به شرح ذیل می باشد:

ماندگاری و طول عمر زیاد

یکی از مزایای چسب کاشی و سرامیک نسبت به ملات سیمان و دوغاب، ماندگاری و طول عمر بالای آن ها است. این نوع چسب ها با وجود اینکه لایه ای بسیار نازک ایجاد می کنند، اما بعلت نوع مواد مورد استفاده در آن ها، از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند و همین امر باعث ماندگاری و طول عمر محصول می گردد.  

مقاومت و قدرت چسبندگی بالا

قدرت چسبندگی و مقاومت بسیار بالای این چسب ها سبب می شود، تا کاشی و سرامیک بسیار محکم به سطح بچسبند و پیوند قوی در میان آن ها ایجاد شود. شاید بعد از گذشت سال ها، متوجه لق شدن و ایجاد صدای سرامیک هایی که با ملات نصب شده اند شده باشید، که این کار با استفاده از چسب به حداقل می رسد. 

سرعت و سهولت اجرای کار

استفاده از چسب باعث می شود، که کار در نهایت زیبایی و تمیزی اجرا شود. به کارگیری آن برای نصب کاشی و سرامیک بسیار آسان تر از دوغاب است، چرا که آماده سازی مواد آن راحت تر است. با استفاده از چسب به جای ملات از کثیف کاری و باقی ماندن جای سیمان روی سطوح خبری نیست. به این ترتیب سرعت انجام کار نیز بسیار بالاتر رفته که خود در زیبایی و تمیزی کار بی تاثیر نیست.  

قابلیت استفاده در تمام محیط ها

چسب را می توان با در نظر داشتن نوع استاندارد و محل استفاده آن در محیط های مختلف مانند محیط های پرتردد، شرایط جوی خاص (شرجی بودن) ،شرایط دمایی متنوع (شهرهای جنوبی با دما و گرمای بالا) استفاده نمود. همچنین مقاومت آن ها نسبت به نفوذ آب، رطوبت و مواد شیمیایی موجب می شود تا بدون نگرانی از تغییرات عملکرد محصول در استخر و محیط های مرطوب و صنعتی و ... بتوانید از این مواد استفاده نمایید.

قابلیت استفاده در بازسازی کف و دیوار

از چسب کاشی و سرامیک، همچنین در بازسازی کاشی دیوار و سرامیک کف نیز می توان استفاده کرد. با استفاده از چسب مخصوص بازسازی و بدون نیاز به کندن و جداسازی کاشی و سرامیک های قدیمی، کاشی های جدید قابل نصب هستند. این موضوع سرعت بازسازی و تعمیرات در خانه ها را تا حد زیادی افزایش می دهد.

قیمت چسب کاشی و سرامیک

چسب های کاشی و سرامیک امروزه در تمام جهان و البته در کارخانجات داخلی نیز تولید می شود و در فروشگاه های سطح شهر به فروش می رسد. کاشی لند نیز در این دسته بندی بهترین چسب های کاشی و سرامیک با بهترین ویژگی ها را از برندهای مختلف داخلی و خارجی برای شما ارائه داده است. به این صورت شما می توانید با خیال راحت در میان بهترین و برترین محصولات، بر اساس قیمت و نوع مصرف مد نظرتان، محصول را انتخاب و در اسرع وقت در درب منزل تحویل بگیرید.

جمع بندی

چسب کاشی و سرامیک یکی از محصولات نوین صنعت ساختمان است که جایگزین بسیار مناسبی برای ملات سیمان می باشد و از آن ها برای نصب انواع کاشی و سرامیک در شکل های مختلف استفاده می شود. چسب های کاشی و سرامیک از زمانی رونق بسیار زیادی پیدا کرد، که پرسلان ها به بازار آمدند. پرسلان ها محصولات بهبود یافته کاشی و سرامیک هستند، که به دلیل عدم جذب آب تنها می توان با چسب آن را نصب کرد. چسب کاشی و سرامیک دارای انواع زیادی است که استفاده از نوع پودری آن رواج بیشتری دارد. قیمت این چسب ها با توجه به کیفیت و چسبندگی محصول و داخلی یا خارجی بودن آن از برندی به برند دیگر، متفاوت است. برای خرید اینترنتی، محصولات را به همراه قیمت در این دسته بندی مشاهده فرمایید و پس از انتخاب نهایی سفارش خود را ثبت کنید تا در سریعترین زمان ممکن به شما تحویل داده شود.

قیمت چسب کاشی و سرامیک

چسب های کاشی و سرامیک امروزه در تمام جهان و البته در کارخانجات داخلی نیز تولید می شود و در فروشگاه های سطح شهر به فروش می رسد. کاشی لند نیز در این دسته بندی بهترین چسب های کاشی و سرامیک با بهترین ویژگی ها را از برندهای مختلف داخلی و خارجی برای شما ارائه داده است. به این صورت شما می توانید با خیال راحت در میان بهترین و برترین محصولات، بر اساس قیمت و نوع مصرف مد نظرتان، محصول را انتخاب و در اسرع وقت در درب منزل تحویل بگیرید.

جمع بندی

چسب کاشی و سرامیک یکی از محصولات نوین صنعت ساختمان است که جایگزین بسیار مناسبی برای ملات سیمان می باشد و از آن ها برای نصب انواع کاشی و سرامیک در شکل های مختلف استفاده می شود. چسب های کاشی و سرامیک از زمانی رونق بسیار زیادی پیدا کرد، که پرسلان ها به بازار آمدند. پرسلان ها محصولات بهبود یافته کاشی و سرامیک هستند، که به دلیل عدم جذب آب تنها می توان با چسب آن را نصب کرد. چسب کاشی و سرامیک دارای انواع زیادی است که استفاده از نوع پودری آن رواج بیشتری دارد. قیمت این چسب ها با توجه به کیفیت و چسبندگی محصول و داخلی یا خارجی بودن آن از برندی به برند دیگر، متفاوت است. برای خرید اینترنتی، محصولات را به همراه قیمت در این دسته بندی مشاهده فرمایید و پس از انتخاب نهایی سفارش خود را ثبت کنید تا در سریعترین زمان ممکن به شما تحویل داده شود.

 

سوالات متداول در زمینه خرید چسب کاشی، سراميک، پرسلان و اسلب

+بهترین چسب پرسلان و اسلب موجود در بازار چیست؟

با توجه به افزایش برند های بسیار زیادی در زمینه تولید چسب کاشی، سرامیک، پرسلان و اسلب میتوان گفت کیفیت تولید محصول با استاندارد های جهانی یکی از مهم ترین معیار برای انتخاب بهترین چسب کاشی و سرامیک است.

+چسب کاشی و سرامیک از کجا بخریم؟

انتخاب یک شرکت مطمعن برای خرید بی دردسر یکی از مشکلات امروزی باتوجه افزایش فروشگاه های اینترنتی است. سایت کاشی لند با اعتبار چند ساله و فعالیت در این صنعت یک انتخاب مطمعن برای خرید بوده و شما با خیال راحت و درگاه پرداخت امن میتوانید محصول خود را خریداری کرده و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

+چرا باید از چسب بجای ملات سیمانی برای چسباندن سرامیک و پرسلان استفاده کرد؟

سرامیک و پرسلان های تولید شده امروزه با توجه به تکنولوژی بسیار بالا در تولید، جذب آب کمتری نسبت به کاشی های قدیمی دارند به همین علت چسب باعث چسبندگی تضمینی پرسلان و اسلب شده و تا زمان تخریب کنده نشده و مقاومت بالایی دارد.

 

بلاگ کاشی لند