امور طراحی و گرافیکی

طراحی و گرافیک پایه و اساس تبلیغات روز جهان است، تبلیغاتی که عامل اصلی در دیده شدن و افزایش فروش یک محصول یا خدمات است. مینی مالیسم انسان را به سمت اطلاعات دیداری کشانده است، به همین دلیل خلق تصویر به کمک امور طراحی و گرافیکی اصلی ترین راه نمایش محصولات و خدمات است. کسانی که به دنبال امور طراحی و گرافیکی هستند یا طراحان و گرافیست هایی که به دنبال جایگاهی برای معرفی خدمات خود هستند می‌توانند در این مطلب با ما همراه باشند تا علاوه بر مروری کلی بر امور طراحی و گرافیکی با فعالان این عرصه آشنا شوند.

 اهمیت تبلیغات در تجارت 

تجارت و بازرگانی بدون تبلیغات و بازاریابی هیچ جایگاهی در جهان امروز ندارد. هر چه یک تجارت و کسب و کار تبلیغات بهتری داشته باشد به همان اندازه از مشتری بیشتر و رونق بهتری نیز برخوردار خواهد بود. اساس موفقیت یک بیزینس در جهان امروز به خصوص جهان مبتنی بر اینترنت معرفی درست آن به مشتریان به وسیله المان‌های تصویری است. المان‌های تصویری که به کمک طراحی گرافیک خود رابه نمایش می‌گذارد و عدم استفاده از آن می‌تواند باعث خارج شدن صاحبان محصولات و خدمات از گردونه رقابت گردد، اساس تبلیغات طراحی گرافیکی است که مخاطبین را با زبان تصویر به پای پسندیدن و خرید محصولات و خدمات شما خواهد کشاند. 
امروزه طراحی گرافیک بخش عمده ای از تبلیغات و بازاریابی به خصوص در زمینه کسب و کارهای اینترنتی و حوزه دیجیتال مارکتینگ را به خود اختصاص داده است و لازم است هر تولید کننده ای از این رشته در جهت رشد و پیشرفت خود استفاده نماید.

طراحی گرافیک چیست؟

با ظهور عصر مدرنیته و رویکرد انسان به سمت زندگی مینیمال، استفاده از زبان تصویر به جای زبان نوشتار و گفتار بیشتر گردید زیرا زبان تصویر یک زبان همگانی مادرزادی است که نیاز به آگاهی و تحصیل ندارد، طراحی گرافیک به عنوان یکی از جنبه‌های زبان تصویر خود را در جهان اثبات نموده و باعث گردید به عنوان یک زبان رسمی در انتقال مفاهیم به کار گرفته شود.  اما طراحی گرافیک چیست و چرا استفاده از آن در تبلیغات و معرفی محصولات اهمیت دارد؟
طراحی گرافیک (Graphic design) یک دانش تخصصی در زمینه استفاده از المان‌های بصری همچون تصویر، متن، رنگ، فضا، و سایر المان‌های دیداری  است که با استفاده از نمادها یک سری مفاهیم و پیام را به مخاطبین انتقال می‌دهد. این پیام‌ها می‌تواند یک باور و عقیده باشد یا تبلیغات یک محصول که نیازمند دیده شدن در فضاهایی همچون اینترنت، بنرهای تبلیغاتی، بیلبوردهای تبلیغاتی و یا حتی تبلیغات تلویزیونی است. طراحی گرافیک یک حوزه گسترده است که فقط بخشی از آن را تبلیغ و بازاریابی به خود اختصاص داده است. این رشته به عنوان بخشی از هنرهای تجسمی شناخته می‌شود که وظیفه انتقال مفاهیم را با زبان تصویر بر عهده دارد

امور طراحی و گرافیکی

استفاده از طراحی گرافیکی در تبلیغات

تصویر سازی از گذشته تا به امروز به عنوان یک بستر مناسب برای جذب مخاطب استفاده شده است. با ظهور روش‌های تولید کاغذ و دستگاه چاپ و به دنبال آن انقلاب صنعتی که باعث افزایش تولید کاغذ و چاپ گردید، ما شاهد تحول بزرگی در زمینه استفاده از تزیینات و تصویرگری در میان کتب و سایر محصولات چاپی هستیم. در اوایل قرن 20 میلادی هنرمندان از تلفیق هنر طراحی با عکاسی توانستند موفق به خلق تصویرسازی شوند که در اصطلاح به آن طراحی گرافیک گفته شد. در جریان جنگ‌های جهانی طراحی گرافیک به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای طرفین جنگ در پخش اعلامیه‌ها و تبلیغات آنها مورد استفاده قرار گرفت. نیاز جامعه بشری به خلق تصویر سازی‌ها برای ارائه مفاهیم باعث رشد و پیشرفت این صنعت جدید گردید و با ظهور کامپیوتر و نرم افزارهای گرافیکی این رشته تبدیل به یک ابزار اصلی در رسانه شد، ابزاری که دچار تحول بسیاری با کمک فناوری‌های جدید شده است.  کم کم طراحی گرافیک در کسب و کارهای مختلف ظهور نمود و باعث رشد و پیشرفت ارائه محصولات و ارتباط میان صاحبان کسب و کار و مشتریان بدون نیاز به زبان نوشتار و گفتار گردید.
امروزه امور طراحی گرافیکی را برخی محدود به فضای فوتوشاپ و استفاده در سوشال مدیاهایی همچون اینستاگرام و تلگرام در قالب کارهایی همچون دیزاین صفحه، طراحی قالب و کارهایی از این دست می‌دانند اما این حوزه گستردگی فراوانی دارد که باعث می‌شود از کارهای گرافیکی با عنوان خدمات طراحی گرافیک یاد شود و جهان تبلیغاتی امروز بر پایه این خدمات شکل گرفته است.

نرم افزار طراحی گرافیک

همانگونه که گفته شد ظهور کامپیوتر و نرم افزارهای کامپیوتری باعث جهش رشته طراحی گرافیک گردید. امروزه امور گرافیکی و طراحی دارای ابزارها و نرم افزارهای بسیاری است که کار با آنها می‌تواند بهترین نوع خدمات گرافیکی را به وجود آورد. نرم افزارهایی که در خلق تصاویر و المان‌های تصویری بسیار تاثیر گذار هستند. در طراحی گرافیک نرم افزارهای ادوبی معروفترین نوع نرم افزارها هستند و در کنار آنها صدها نرم افزار گرافیکی دیگر که عمده فعالیت آنها در زمینه تولید محتوای تصویری هستند به وجود آمده است در زیر نام چند نرم افزار مهم گرافیکی آورده شده است. 
 

امور طراحی و گرافیکی

ادوبی ایلوستریتور(Adobe Illustrator)  

ایلوستریتور یکی از نرم افزارهای محبوب گرافیکی است که برخلاف تصور بسیاری به اولین نرم افزار طراحی گرافیک شناخته می‌شود. این نرم افزار اولین و مهم‌تری نرم افزار مورد توسط طراحان گرافیک است و هر طراحی لازم است کار با آن را بلد باشد.

 برنامه ادوبی فتوشاپ (Adobe Photoshop) 

نرم افزار ادوب فتوشاپ رتبه دوم را به خود اختصاص می‌دهد و یکی از مهم‌ترین و اصلی‌‌‌ترین نرم افزارهای گرافیکی است و لازمه کار یک طراح گرافیک، آشنایی و تسلط کامل بر آن است.

نرم افزار ادوبی ایندیزاین (Adobe InDesign)

ادوبی ایندیزاین یکی دیگر از نرم افزارهای طراحی و گرافیکی است که کاربرد آن در صنعت چاپ و انتشارات است و برای طراحی کتاب، مجلات و ... بیشترین کاربرد را دارد.

نرم افزار کورل دراو (CorelDRAW)  

کورل نرم افزار محبوبی است که بیشتر برای طراحی استفاده می‌شود تا ویرایش و ادیت تصویر، این نرم افزار در میان طراحان بسیار محبوب است.

نرم افزار طراحی گیمپ (GIMP) 

گیمپ یک نرم افزار رایگان طراحی تصویر است که برنامه‌های جانبی و پلاگین‌های 3 بعدی مناسبی را به شما می‌دهد که در ترسیم تصاویر بهتر کمک می‌کند.

نرم افزار اینک اسکیپ (InkScape)

اینک‌اسکیپ را می‌توان یک جایگزین مناسب برای اداب ایلوستریتور برای خلق تصاویر وکتور و برداری دانست که از فرمت SVG استفاده می‌کند. کار با این نرم افزار بسیار ساده و کاربردی است و هم طراحان حرفه‌ای وهم افراد مبتدی برای انجام کارهای گرافیکی خود از آن استفاده نمایند.

علاوه بر این نرم افزارهای مهم نرم افزارهای کاربردی دیگری همچون نرم افزار زارا دیزاینر(Xara Designer Pro X)، نرم افزار افینیتی دیزاینر (Affinity Designer)، نرم افزار طراحی کانوا (Canva) و ... نیز با توجه به حوزه کار گرافیکی توسط اهل فن در خدمات طراحی گرافیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خدمات طراحی گرافیک چیست؟

طراحی گرافیک استفاده از زبان تصاویر برای ارائه و انتقال مفاهیم و پیام‌ها است، طراح گرافیک سعی دارد هدف و پیام سفارش دهنده را با استفاده از المان‌ها و عناصر بصری و دیداری در قالب طراحی تصاویر گرافیکی جذاب و گیرا به مخاطبان انتقال دهند. این انتقال پیام می‌تواند در هر زمینه ای ظهور کند و همین امر باعث گستردگی و ظهور انواع خدمات طراحی گرافیکی شده است.  

انواع خدمات طراحی گرافیک

طراحی نماد برند یا نشانه برند، طراحی ملزومات اداری، طراحی بسته بندی محصولات، طراحی جلد کتاب، طراحی پوستر، طراحی بنرهای تبلیغاتی مجازی، طراحی سایت، طراحی بیلبورد، طراحی کمپین تبلیغاتی، طراحی هویت بصری، طراحی کاراکتر و تصویرسازی، طراحی لوگو، طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور، طراحی کارت ویزیت، طراحی پوستر، طراحی تراکت، طراحی اینفوگرافیک، طراحی استند، طراحی بنر سایت، طراحی بنر چاپی، طراحی کارت ویزیت و سایر خدمات طراحی گرافیکی همچون مشاوره و روش‌های اجرا… از جمله مواردی است که به عنوان خدمات طراحی گرافیک شناخته شده و نیاز بخش اعظمی از کسب و کارهای جامعه را در ارائه مفاهیم به خصوص مفاهیم تبلیغاتی تامین می‌نماید.
شرکت طراحی گرافیک
تصویر سازی یک زبان مشترک در تمام جهان است که هر کس با آن مواجه شود پیام آن را درک خواهد نمود. استفاده از این زبان بین المللی ارائه شده توسط طراحان خلاق گرافیک کار، باعث می‌شود کسب و کارها بدون هزینه بسیاری محصولات و خدمات خود را بتوانند به افراد بیشتری عرضه نمایند. نیاز جامعه به طراحی گرافیک باعث گردیده شرکت‌های بسیاری در زمینه طراحی و تولید محتوای گرافیکی آغاز به کار نمایند. شرکت‌هایی که با راه اندازی این کسب و کار سعی در ارائه مفاهیم بهتر در تبلیغات نموده اند. صاحبان کسب و کار امروزه برای داشتن یک تبلیغات بهتر و موثرتر به دنبال بهترین شرکت طراحی گرافیک هستند تا در زمانی کوتاه به بهترین نتیجه در تبلیغات و بازاریابی دست یابند.
اگر به دنبال یک شرکت طراحی و گرافیست عالی هستید توجه داشته باشید که نتایج طراحی گرافیکی زمانی موثر است که طراح گرافیک علاوه بر خلاقیت دارای دانش بازاریابی نیز باشد، در غیر اینصورت هزاران تبلیغ گرافیکی نیز نخواهد توانست نتیجه مورد نظرتان را حاصل نماید پس در انتخاب شرکت‌هایی که به امور طراحی و گرافیک می‌پردازند دقت داشته باشید.

سایت طراحی گرافیک

اساس کار طراحی گرافیک و شرکت‌های طراحی گرافیک داشتن وب سایت است، با یک سرچ کوچک در اینترنت شاهد انبوهی از سایت‌های طراحی گرافیک می‌شوید که طراحان گرافیک به صورت مستقل یا شرکتی راه اندازی نموده اند. نوع چیدمان و طراحی وب سایت مورد نظر می‌تواند تا حد بسیاری به شما در انتخاب کمک نماید همچنین نمونه کارهای قرار داده شده در این وب سایت‌ها نیز برای کمک به نتیجه نهایی شما در انتخاب موثر خواهد بود. سعی کنید در انتخاب یک شرکت طراحی گرافیک علاوه بر وب سایت و محل کار، صفحات مجازی آنها را نیز چک کنید. این جزییات به شما خلاقیت و توانایی شرکت مزبور را در ارائه مفاهیم به خوبی نشان خواهد داد.

شرکت طراحی گرافیک

هزینه و قیمت خدمات طراحی گرافیک

هر شرکت خدماتی تعرفه‌هایی برای هزینه خدمات طراحی گرافیک خود دارد. برخی از شرکت‌ها لیست قیمت‌های خود را در وب سایت خود قرار داده اند و برخی دیگر ارائه لیست قیمت را منوط به انجام مشاوره می‌دانند. توجه داشته باشید که انجام خدمات گرافیکی قیمت ثابتی ندارد و هر جزییاتی که شما به دلخواه به آن می‌افزایید می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت گردد. پس در انتخاب شرکت طراحی خدمات گرافیکی سعی کنید قیمت را در درجه دوم اهمیت قرار دهید و پیش از هر چیز حرفه ای بودن برایتان مهم باشد، از مشاوره آنها بهره مند شوید تا اگر رضایت داشتید بتوانید اقدام به عقد قرارداد طراحی گرافیکی برای تبلیغ و بازاریابی خود نمایید. توجه به این نکته ضروری است که برخی از شرکت‌ها تخفیفات مناسبی را برای سفارشات بیشتر در نظر می‌گیرند.

انتخاب طراح گرافیست حرفه ای

با توجه به آنچه گفته شد طراحی گرافیک بخش اعظمی از تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات شما را در بر خواهد گرفت، انتخاب یک طراح گرافیست حرفه ای که علاوه بر خلاقیت به بازار نیز اشراف کامل داشته باشد می‌تواند نقطه اوج کار شما باشد و مانند یک سکوی پرتاب عمل کند در غیر اینصورت علاوه بر هزینه ای که در زمینه استخدام طراح گرافیست از دست داده اید زمان طلایی معرفی و تبلیغ محصول و خدمات خود را نیز از دست خواهید داد. پس در انتخاب حرفه ای‌ها شک نکنید و کار خود را به بهترین طراحان گرافیست بسپارید.

طراحان گرافیست در پرتال مشاغل کاشی لند

اینترنت بستر مناسبی برای معرفی حرفه ای هاست اما یک فضای اینترنتی حرفه ای تر مانند پرتال مشاغل کاشی لند با نام حرفه ای‌ها لازم است که طراحان گرافیست مستقل یا شرکت‌های کوچک و بزرگ ارائه دهنده خدمات گرافیکی گرد هم جمع شوند تا مشتریان بتوانند همچون ویترینی از میان محصولات متنوع ارائه شده، یکی از آنها را به عنوان بهترین انتخاب نمایند. علاوه بر آن این بستر حرفه ای زمینه یک ارتباط موثر را در میان اهل فن در این حرفه به وجود خواهد آورد که می‌تواند کمک بسیاری در رشد و توسعه خدمات شما داشته باشد. پس اگر طراح گرافیست هستید یا شرکت طراحی گرافیکی دارید در پرتال حرفه ای‌های کاشی لند بانک جامع اطلاعات صنعت ساختمان ایران عضو شوید تا علاوه بر معرفی خدمات خود بتوانید از یک بستر پویای تبلیغاتی برای خود استفاده نمایید.

  • بازگشت به بالا