تامین کنندگان قطعات و ماشین آلات تولیدی لوازم سرویس بهداشتی

تامین قطعات و ماشین آلات خط تولید انواع چینی بهداشتی به عنوان یک نیاز اساسی در صنعت ساختمان نقش موثری در خودکفایی و بالا بردن کیفیت و کمیت تولید در کشور دارد. راه اندازی خط تولید چینی آلات بهداشتی نیازمند مشاوره با افراد کاربلد و حرفه ای دارد که اغلب آنها به عنوان تامیین کنندگان قطعات و ماشین آلات در این حوزه کار‌ می‌کنند. شما به عنوان جوینده تامین کنندگان ماشین آلات خط تولید چینی بهداشتی و همچنین به عنوان یک تامین کننده لوازم مورد نیاز با ما در این مطلب همراه باشید تا در کنار یکدیگگر مروری بر اهمیت تولید این قطعات و لزوم تامین آنها در صنعت کشور داشته باشیم.

با توجه به نقش پر رنگ لوازم بهداشتی در روند ساخت و ساز و بازسازی، فقدان آنها می‌تواند ماهیت کاربردی ساختمان را زیر سوال ببرد. در کنار بحث ساخت و ساز که نیاز به چینی آلات بهداشتی برای ایجاد محیط توالت و حمام الزامی است، در بازسازی نیز از این محصولات استفاده می‌شود زیرا فضای سرویس بهداشتی و حمام نیز نیاز به بروز رسانی دکوراسیون دارند که بخش اعظمی از وسایل این محیط‌ها را چینی بهداشتی تشکیل می‌دهد. به طور کل بازسازی برای به روزتر شدن و زیباتر شدن فضا انجام می‌شود و استفاده از توالت فرنگی، وان حمام سرامیکی، زیر دوشی و ... می‌تواند علاوه بر زیبایی محیط بهتری را برای شستشو و رعایت نظافت فردی در اختیار افراد قرار دهد. 

قطعات و ماشین آلات تولیدی چینی بهداشتی

سرامیک و چینی بهداشتی 

چینی آلات بهداشتی به عنوان مهمترین بخش از لوازم بهداشتی ساختمانی شناخته می‌شوند که در سرویس بهداشتی و حمام کاربرد عمومی دارند و به عنوان زیر مجموعه ای از صنعت سرامیک کشور تولید می‌شوند. این لوازم شامل سنگ توالت ایرانی (توالت زمینی)، توالت فرنگی، روشویی، وان حمام، زیر دوشی و ... می‌شود که از خاک چینی با نام کائولن و فلدسپات تولید می‌شود. نیاز به این نوع محصولات بهداشتی ساختمانی در جامعه با تغییر استایل زندگی افراد روز به روز  بیشتر احساس می‌گردد، به همین دلیل ساخت چینی و سرامیک بهداشتی در کشور رو به افزایش است و تولیدکنندگان جدیدی با راه اندازی خط تولید چینی بهداشتی پا به عرصه نهاده اند. 
این لوازم بهداشتی هم در ساخت و ساز جدید و هم در بازسازی نقش مهمی دارند، در بازسازی برای به روزتر شدن و زیباتر شدن فضا انجام می‌شود و استفاده از توالت فرنگی، وان حمام سرامیکی، زیر دوشی و ... می‌تواند علاوه بر زیبایی محیط بهتری را برای شستشو و رعایت نظافت فردی در اختیار افراد قرار دهد. 

تولید سرامیک و چینی بهداشتی

چینی بهداشتی به عنوان زیر مجموعه ای از صنعت سرامیک کشور شناخته می‌شود که سازنده انواع متریال‌های سرامیکی به خصوص کاشی و سرامیک به عنوان لوازم بهداشتی ساختمانی است. قرابت چینی بهداشتی با کاشی و سرامیک تنها در مواد اولیه آن نیست بلکه در مسیر تولید نیز شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند. در سرامیک سازی به خصوص سرامیک‌های پرسلان از کائولن یا خاک چینی استفاده می‌شود که در تولید چینی بهداشتی نیز این خاک معدنی به عنوان اصلی‌ترین متریال به کار می‌رود و روند قالب زنی و پخت و لعابدهی که با تولید کاشی و سرامیک یکی است، به همین دلیل اغلب خطوط تولید چینی آلات بهداشتی در ایران یکی از زیرمجموعه‌های کارخانجات کاشی و سرامیک بزرگ هستند. 

در این میان هستند کارخانه‌هایی که مستقلا به  تولید چینی بهداشتی می‌پردارند. این کارخانجات همان کارخانه‌های کاسه توالت هستند که مستقل از شرکت‌های دیگر کار می‌کنند و محصولات تخصصی توالت فرنگی را تولید و عرضه می‌نمایند. اغلب این محصولات کیفیتی عالی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی دارند.
اگر به دنبال راه اندازی خط تولید یا تجهیز آن هستید لازم است مروری کوتاه بر مراحل تولید داشته باشید تا تمامی نیازهای محصولات تولیدی خود را بازشناسایی نمایید.

مراحل تولید چینی بهداشتی

مراحل تولید چینی بهداشتی

خط تولید چینی بهداشتی با آماده سازی مواد اولیه که خردایش و آماده سازی کائولن یا خاک چینی است آغاز به کار می‌کند. در این مرحله خاک‌های معدنی با ترکیب مناسب خرد شده و به کمک دستگاه بالمیل دانه بندی می‌شود تا وارد مرحله دوغاب سازی شود. این مرحله شامل دستگاه‌هایی همچون دستگاه بالمیل، نوار نقاله (که مواد اولیه را جابه جایی می‌کند) و دستگاه‌های کوچک می‌شود.
در مرحله بعد این مواد خرد شده توسط آسیاب تبدیل به دوغاب می‌شود و  به کمک همزمن‌ها یکدست می‌شود و در انتها به حوضچه‌های نگهداری دوغاب وارد می‌شود تا برای مرحله بعد یعنی ریخته گری آماده گردد.
ساخت چینی آلات بهداشتی از طریق ریخته گری در قالب‌های از پیش آماده، انجام می‌شود. دوغاب آماده شده در این مرحله به دو روش دستی یا نیمه اتوماتیک وارد قالب‌ها می‌شوند و پس از شکل گیری محصولات چینی بهداشتی از قالب خارج می‌گردد. در ریخته گری دستی مراحل تزریق دوغاب به درون قالب و خارج کردن محصول فرم گرفته از قالب به کمک دست انجام می‌شود. همچنین این محصولات به کمک دست جابه جا می‌شود. اما در روش ریخته گری نیمه اتوماتیک ریخته گری کمی متفاوت است قالب‌ها بر روی نوار نقاله قرار می‌گیرند و در حین حرکت تزریق دوغاب به آنها توسط لوله‌های متصل به قالب‌ها انجام می‌شود. هر یک از این ریخته گری‌ها مختص محصولات خاصی است که روش نیمه اتوماتیک بیشتر مناسب کارهای کوچک و کم انحناست.
پس از مرحله قالب گیری و شکل گرفتن محصولات، آنها را با دست از قالب خارج می‌کنند و وارد مرحله لعاب زنی می‌شوند. لعاب بر روی این محصولات به صورت یکدست به کمک ماشین‌های لعاب زنی پاشیده می‌شود تا تمامی بخش‌های محصول تولیدی از مایع لعاب پوشانده شود.
مرحله بعد پخت محصولات است، سرامیک و چینی بهداشتی جزو سرامیک‌های تک پخت هستند و  تنها یکبار پخته می‌شوند. محصولات لعاب زده به کمک نقاله‌های ریلی وارد کوره‌های تونلی می‌شوند و با دمای بالا حرارت می‌بینند تا محصول کاملا خود را بگیرد و آماده ارسال به بخش سورت و بسته بندی شود. در انتها محصولات پس از پخت وارد بخش بسته بندی می‌شوند. در این مرحله ظاهر محصولات بررسی شده و در سه درجه چینی بهداشتی درجه یک، چینی بهداشتی درجه 2 و چینی بهداشتی درجه 3 دسته بندی می‌شود. محصولاتی که نیاز به مونتاژ دارند، قطعات آن به هم متصل شده و محصول نهایی آماده می‌شود. 
پس از تمامی این مراحل محصولات بسته بندی می‌شوند و با قرار گرفتن در کارتن‌ها آماده به انبارها جهت توزیع به فروشگاه‌های لوازم بهداشتی ساختمانی ارسال می‌گردد.
 

ماشین آلات خطوط چینی بهداشتی


تامین کننده دستگاه‌ها و ماشین آلات خطوط چینی بهداشتی 

با توجه به آنچه که گذشت دستگاه‌ها و ماشین آلات مختلفی در خط تولید چینی و سرامیک بهداشتی به کار گرفته می‌شود. مهمترین این دستگاه‌ها عبارتند از دستگاه بالمیل دوغاب و لعاب، دستگاه آسیاب، دستگاه لعاب پاشی یا اسپری لعاب، نقاله‌های ریلی، دستگاه ریخته گری دوغاب، کوره‌های تونلی و دستگاه‌های بسته بندی که همگی آنها در نمونه‌های مختلف توسط تولیدکنندگان و تامین کنندگان در بازار موجود هستند. برخی از این محصولات توسط خارجی‌ها تولید‌ می‌شوند که لازم است تامین کنندگان قطعات و ماشین آلات چینی بهداشتی به عنوان وارد کننده این دستگاه‌ها را وارد کشور نمایند تا شما مصرف کننده عزیز بتوانید با نصب و راه اندازی آنها در عرصه تولید چینی آلات بهداشتی فعلیت نمایید. در نتیجه شناخت هر چه بهتر این تولید کنندگان و تامین کنندگان کمک بسیاری به شما خواهد نمود. 

تامین کنندگان ماشین آلات چینی بهداشتی در کاشی لند 

صنعت چینی بهداشتی یکی از زیرشاخه‌های صنعت ساختمان است که حضور آن نقش مهمی در ساخت و ساز دارد، لزوم ایجاد یک بستر مناسب برای گرد هم آوردن تامین کنندگان و سازندگان ماشین آلات و قطعات دستگاه‌های خط تولید چینی و سرامیک بهداشتی در فضای مجازی کاشی لند را به عنوان بانک جامع اطلاعات صنعت کاشی و سرامیک و صنعت ساختمان کشور بر آن داشت با راه اندازی پرتال حرفه ای‌ها این مهم را برای گردهم آوردن حرفه ای‌های این صنف انجام دهد. در همین راستا حضور فعالان عرصه ماشین آلات، تامین قطعات و خدمات پس از فروش  چینی و سرامیک بهداشتی می‌تواند یک بازارچه مجازی از این کسب و کار راه اندازی نماید. شما به عنوان تامین کننده و فعال این عرصه همین الان با ثبت نام در پرتال حرفه ای‌های کاشی لند یکی از حرفه ای‌های صنف خود خواهید بود که علاوه بر ارائه خدمات خود به تولید کنندگان‌ می‌توانید با سایر هم صنفان خود ارتباط موثر ایجاد نمایید.

  • بازگشت به بالا